Доста народ хълца по повод проходимоста на руските машини ВАЗ 4х4 и УАЗ. Но десетилетия наред те изостават от западните си аналози в оф-роуд качествата си за сметка на отсъствието на системи за блокиране на мостовете или на раздатката. Най-накрая руснаците осъзнаха необходимоста от този полезен възел и производството на самоблокиращ диференциал за УАЗ-ките тръгва в толиатинския завод за детайли и трансмисии ООО «Вал-Рейсинг». Новият възел ще повищи съществено проходимоста на уляновските и вазовски всъдеходи.
След сериозен цикъл от тестове предприятието стартира серийното производство на това ново за него изделие, а в края на този месец или наалото на следващия ще пусни в продажба дискови самоблокиращи диференциали за уазовските мостове тип Спайсер и Тимкен. Монтирането на новите блокировки, които значително ще повишат проходимодста на машините, не изисква специална подготовка на механиците. Операцията не е трудна за тях или по-изпечените собственици на руските всъдеходи.
Новата дискова блокировка предлага коефициент на блокиране до 90%. Вал-Рейсинг предлага още и винтови самоблокиращи диференциали с коефициент на блокировка до 70%.
ООО «Вал-Рейсинг» е специализирано в разработката и производството на тунинговани, спортни и специални трансмисионни за леки руски и чуждестранни автомобили. В производствената му гама вече фигурират междуколесни самоблокиращи диференциали за леки коли, Лада 4х4, Шевролет Нива, УАЗ, усилени полуоси и кардани, детайли за модернизация на раздатки и комплектуващи системи за централизирано помпане на гуми. Продукцията на Вал-Рейсинга се използва от дъщерното предприятие на АВТОВАЗ - ВИС-Авто при всъдеходите му Лада 4х4 Рысь и снегоблатоходите Марш.