Хечбекът Renault Zoe запазва лидерството си по продажби сред еэлектрокарите в Европа. През миналата година бяха продадени в Стария свят 31 410 броя (10% от пазара и ръст от 45% за година), докато BMW i3 реализира 20 855 продажби, Nissan Leaf 17 454 (новото поколение още не се предлагаше), Тesla S — 15 553, Volkswagen e-Golf — 12 895. Но да се лежи на лаврите не е здравословно и през март на Женевския автосалон, компанията ще представи доработен вариант на Zoe.
Компактното Renault Zoe се появи на пазара през 2012-а година при стартова цена във Франция 17 700 евро като се приспадне бонусът от 6000 евро. Продажбата не включва цената на акумулатора, а само неговата аренда. С досегашния си мотор Zoe развива максимална скорост от 135 км/ч, заради икономия на разхода на енергия.
Французите вече увеличиха капацитета на акумулатора на колата от 22 на 41 кВтч в 2016-а, а сега я правят още по-пъргава. В момента базовото изпълнение на автомобила R75 е с мощност 77 к.с. (210 Нм) , но има още две нива с индекс R90 или Q90 – първит с мощност 92 к.с., а вторият с 88 к.с., но с еднакъв максимален въртящ момент от по 220 Нм. Разликата между тях е в зарядното устройство - при R90 е за максимум на мощноста на зареждане 22 кВт, а за Q90 до 43 кВт. Съответно и вариацията Q се зарежда и по-бързо.
В момента моделите на Zoe се зареждат от “колонки” с променлив ток с мощност до 43 кВт, но в бъдеще се предвижда това да става с прав ток чрез порт по стандарта CCS Combo с мощност 150–350 кВт.
Новата модификация, която ще видим в Женева ще предложи вместо 92-е к.с. на мотора R90, 108 к.с. на мотора R110. По всяка вероятност не става дума за просто пренастройване на двигателя, а за негова нова конструкция. Засега няма данни за максималната скорост и пробег с едно зареждане на новата модификация, но се очаква че те ще са по-добри от сегашните – пробегът на Zoe с мотора R90 сега е 403 км в цикъла NEDC.