ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

В Гьотеборг представиха първият “умен” кросовър на новата марка LYNK&CO - 01

like0 unlike0
Auto-Press 21 Oct 2016 Новини
90
0

В Гьотеборг представиха първият “умен” кросовър на новата марка LYNK&CO - 01

В Гьотеборг представиха първият “умен” кросовър на новата марка LYNK&CO - 01
/add_images/news/102016/s_1477040403_747.jpg
  1. В Гьотеборг представиха първият “умен” кросовър на новата марка LYNK&CO - 01
  2. В Гьотеборг представиха първият “умен” кросовър на новата марка LYNK&CO - 01

На специално мероприятие в Гьотеборг беше анонсирана официално новата автомобилна марка на Geely и Volvo – Lynk&Co, която ще се занимае със създаването на “умни автомобили” най-вече за Европа и Щатите. Създателите на новата марка подчертават, че преднамерено са се старали да се разграничат от традиционни за подобни компании имена и затова са се спрели на Lynk&Co, ползвайки примера на новите марки в модния бизнес - Abercrombie&Fitch, H&M и Dolce&Gabbana.

Абревиатурата Lynk се представя като по-ярък вариант на думата link (интернет-връзка) и трябва да отразява главната характеристика на новото време – свързаноста. А Co не е компания, а контраст, кооперация, както и интернационалното понятие на думата cool /готино/. С това креативноста на имената в новата марка не спира – моделите и ще се обозначават просто с цифрите 01, 02, 03 и така нататък.

На презентацията на първия модел – всъдехода Lynk&Co 01, който ще се предлага в два варианта - Lynk&Co 01 City и Lynk&Co 01 Sport, вице-президентът на марката Lynk&Co Ален Висер, бивш топ-мениджър на компаниите Volvo и GM, отбеляза: “Нашата индустрия десетилетия успешно усъвършенстваше дизайна и технологиите, но този процес не засягаше системите за дистрибуция и собственоста върху автомобилите. Нуждите на клиентите се променят драматично и настъпи време отново да изобретим модел за съвременна мобилност и начин на живот.”

Всички нови автомобили на марката Lynk&Co ще ползват компактната платформа CMA, разработена в Гьотеборг от съвместното предприятие CEVT (China Euro Vehicle Technology), при участието на компаниите Volvo и Geely. Платформата CMA е естествено модулна с напречно разположение на силовия агрегат от електродвигател и трицилиндров турбодвигател, роботизирана кутия със сдвоен съединител, литиево-йонен акумулатор, заден мултилинк, но дава и възможност за използване на традиционни силови агрегати и механично пълно задвижване.

Виждането си за модели върху тази платформа Volvo вече показа през пролетта с дебюта на концептите си за кросовър и лифтбек, предвещаващи новите серийни автомобили Volvo XC40 и S40. Но пръв в серийно производство с тази платформа ще влезе аналогичния по размери с тях всъдеход Lynk&Co 01.

Дизайнът на новата марка също е развит в Гьотеборг. Шеф-стилистът на Geely Group, Питър Хорбъри сподели, че през последните три години яко се еконцентрирал с екипа си върху разработката на образа на новата автомобилна марка. За целта в структурата на концерна Geely е било създадено специалното подразделение Geely Design Europe, ръководен пост в който е бил поверен на Андреас Нилсон. В тази структура влизат дизайнерските студии в Гьотеборг и Барселона.

В създаването на новата цифрова платформа на Lynk&Co, както за самите автомобили, така и за бизнес-модела на марката, концернът Geely е привлякъл /платил на/ такива фирми, като Microsoft (мултимедиата), Ericsson (облачния сервиз) и Alibaba (онлайн система за взаимодействие с клиентите). Автомобилната хард част е дело на Volvo.

Lynk&Co 01 има доста интересен външен дизайн, в интериора на колата е използвана контрастна тапицерия, приборно табло на течни кристали, голям централен сензорен монитор, но са оставени традиционните бутони и команди на климатика.

Според хората на Lynk&Co главният дразнител за купувача е необходимоста от ориентация в многобойните опции и добавки в окончателната цена на машината след добавянето на избраните, различните “отстъпки” и “специални” предложения. Затова те ще предлагат моделите от гамата си във фиксирана максимална комплектация по “твърда” цена, както смартфоните, например. Избор ще е възможен само по отношение на двигателя и трасмисията.

Базова в силовата гама ще е линията 3-цилиндрови турбомотори с ходов обемм 1.5 литра и мощности до 180 к.с. Предвидена е и 2-литрова турбочетворка. В хибридния вариант 1,5 л моторът ще е с мощност 180 к.с. и заедно с електромотора ще осигурява на колата обща мощност от 255 к.с. Акумулаторът е разположен в централния тунел на купето. Трансмисията е механична или седемстепенна автоматична, пълното задвижане ползва многодисков съеденител.

Производството на автомобилите на новата марка Lynk&Co ще стартира в Китай към края на следващата година, там ще бъдат пуснати и първи в продажба. По-късно колите ще се появят на пазарите в Северна Америка и Европа. Плановете са за годишно производство през първата пълна година на работа за 150—200 хиляди продажби в целия свят, от които около 60 000 в Европа. За пълната гама на Lynk&Co, когато бъде пусната на пазара, се предвиждат годишни реализации от порядъка на половин милион коли годишно.

Минимум 350 000 лири за първия електрически ROLLS-ROYCE (Видео)

Подобни

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

• Новото Renault Arkana, купе-кросоувърът на Renault, се лансира в Европа с хибриден двигател • Надарено със силна...

Опасно забавният Quad! - видео

Опасно забавният Quad! - видео

Quad е вече разпространеното име на четириколесната машина за забавление. В началото на карането му ездачът смята, че тя е...

Търговията с автомобили накъде?

Търговията с автомобили накъде?

След първите признаци на възстановяване автомобилната индустрия дава леко заден ход в много страни. С 884 400 нови регистрации през...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: