ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Този уникален Studebaker е с мотор на Porsche! И то отзад...

like0 unlike0
Auto-Press 27 May 2016 Новини
35
0

Този уникален Studebaker е с мотор на Porsche! И то отзад...

Този уникален Studebaker е с мотор на Porsche! И то отзад...
/add_images/news/052016/s_1464325202_671.jpg
  1. Този уникален Studebaker е с мотор на Porsche! И то отзад...

В националния музей на Studebaker има уникален автомобил, който на външен вид е стандартен модел Lark от 1959-а година. Но той е в състояние да изненада всеки – просто е с двигател на Porsche и то разположен отзад!

Всъщност този уникален екземпляр не е разработка на Studebaker, а на Curtiss-Wright Corporation, която преработва един Lark през 1959-а. По това време Studebaker не е в добро финансово състояние и мениджмънтът му е поет от известната повече като авиационна фирма Curtiss-Wright. Инжинерите на компанията изхвърлят оригиналния шестцилиндров мотор отпред и го заместват с 1500-кубиков четирицилиндров боксер от 50-е години на миналия век на Porsche. За да пасне моторът на американския автомобил със задно задвижване са изплзвани компоненти на Volkswagen Bus в задвижването.

Естествено 70-е конски сили на тогавашното порше съвсем не са правили колата драгстер, пък и независимо от това, че Lark се е водил за компактния модел на Studebaker, той съвсем не е бил лек автомобил. Единствената причина за интересната трансформация е била съвсем неочаквана и е била свързана с друг известен немски автопроизводител по това време - NSU.

Curtiss-Wright тогава е сред първите компании закупили правата върху двигателя на Феликс Ванкел. Те си осигуряват лицензни права от NSU четири месеца преди да закупят Lark-ът, а малкият двигател на Porsche се е радзглеждал като временно решение, докато стане готов за използване роторният двигател на Ванкел.

Това, че този модел на Studebaker е бил готвен за “звездна” роля от Curtiss-Wright говори изпипването на детайлите по колата. Резрвоарът и резервната гума били наместени удачно под предния капак, което оставило пространството в интериора непокътнато. По стечение на обстоятелствата колата остава само в прототипната си форма. Тя е продадена след отпадането на проекта, преминава през няколко ентусиаста на Studebaker, а преди десетина години е била подарена на музея на марката в Саут Бенд, Индиана.

Връзката с германската фирма Porsche не е била случайна – американците са наели през 1954-а щутгартци за създаването на прототип на компактен автомобил с преден мотор V6. Проектът бил известен като 542 в Германия и Z87 в Америка. Прототипът бил изработен и доставен в края на 1954-а в Щатите, но ръководството на компанията не го харесали, като сред най-активните му противници бил небезизвестният Джон Делорен, по това време шеф на отдела за напредничаво инжинерство на Studebaker.

Минимум 350 000 лири за първия електрически ROLLS-ROYCE (Видео)

Подобни

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

• Новото Renault Arkana, купе-кросоувърът на Renault, се лансира в Европа с хибриден двигател • Надарено със силна...

Опасно забавният Quad! - видео

Опасно забавният Quad! - видео

Quad е вече разпространеното име на четириколесната машина за забавление. В началото на карането му ездачът смята, че тя е...

Търговията с автомобили накъде?

Търговията с автомобили накъде?

След първите признаци на възстановяване автомобилната индустрия дава леко заден ход в много страни. С 884 400 нови регистрации през...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: