Днес, по време на специализираното изложение за лекотоварни автомобили в Хановер се състоя премиерата на серийната версия на plug-in хибридната версия на Ford Transit Custom. Успоредно с дебюта на зареждаемият си хибрид, от марката представят също така и новата версия Transit Connect Sport, както и обновената гама на Transit Custom с нови двигателни и технологични предложения.
Модерната хибридна задвижваща система на Ford Transit Custom PHEV, която е пионерно предложение в сегмента, се очаква да предложи възможност за изминаването на до 50 километра в чист електрически режим, като общата автономност на автомобила е над 500 километра, в резултат на интегрирането на международно признатият еднолитров EcoBoost бензинов двигател с вътрешно горене.
Хибридната задвихваща система на Transit Custom PHEV, който ще бъде въведен в серийно производство през следващата година, позволява дозареждането на батерията да се извършва и директно от електрическата инсталация, а задвижването на предните му колела се осъществява посредством електромотор, вместо класическия двигател с вътрешно горене. Еднолитровият EcoBoost мотор пък изпълнява ролята на генератор, като дозарежда компактната литиево-йонна батерия (14 kWh), интегрирана под пода на товарното отделение.
Transit Custom PHEV идва с избор между три режима на работа- EV Auto, EV Now и EV Later, а батерията му може да бъде презаредена напълно от домашна инсталация (240 V, 10 ампера) за 5 часа и за около 3 часа при 16 или 32 ампера.
От средата на следващата година, гамата Transit Custom ще се предлага с обновена версия на двулитровия EcoBlue дизелов двигател на Ford, която обещава още по-добра горивна икономичност и вариант със 185 консики сили, както и хибридна версия (mHEV).
Новост от Ford на салона в Хановер е и Transit Connect Sport, който внася допълнително излъчване за динамика в модификационното портфолио на модела. Автомобилът се отличава с допълнителни екстериорни декорации, 16-цолови джанти, черни надлъжни ленти със сребристи или златни акценти, частичен кожен салон и други.