Германският федерален регулатор KBA, обяви че собствениците на някои от моделите на Volkswagen Group, които не са ремонтирали автомобилите си с манипулиран софтуер по случая Дизелгейт рискуват да не могат да карат колите си по обществените пътища.
Градските власти в Хамбург и Мюнхен вече са свалили от регистрация няколко автомобила от марките Audi и VW, които са имали засегнати дизелови двигатели с ниво Euro 5, собствениците на които са игнорирали напомнянията да се отбият до сервизите за ремонт. Доста подобни автомобили са в същия риск в Бавария, но там властите са дали известно време на собствениците им да си ги оправят.
"Забраната за засегнатите VW дизелови автомобили е задължителна. Колите, които не са фиксирани, ще бъдат изкарвани от експлоатация. В зависимост от датата на пускане на актуализациите собственикът на автомобила е имал около година и половина, за да откара колата си за поправките " - съобщават от КБА по казуса. Още в началото на 2016-а година от KBA одобриха предлаганите от VW фиксации на манипулирания софтуер в дизеловите двигатели на конгломерата 1.2, 1.6 и 2.0 л EA 189.
В Дизелгейт през септември 2015-а, VW Group призна инсталирането на манипулиран софтуер в над 11 милиона автомобила в света, от които пет милиона са в Европа. Към началото на този юни само Германия 95 % от 2,5-е милиона засегнати от Дизелгейт коли са преминали през фиксиране на софтуера според данни на KBA. В около 0.6 % от случаите, обаче, собствениците са игнорирали повтарящите се предупреждения на властите за отиване до сервизите и заради това са заплашени от дерегистрация на колите си.
В Щатите VW Group беше принудена да компенсира собствениците на засегнатите автомобили и да плати глоби в размер на $30 милиарда, докато в останалите страни от света се налага само да оправя софтуера, а специално в случая с 1,6-литровия двигател да монтират и специална допълнителна част.