ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Шофьорска книжка и за автомобила-робот?

like0 unlike0
Auto-Press 23 Jun 2017 Новини
30
0
Шофьорска книжка и за автомобила-робот?

Седем години след като Google стартира занимавката си с роботизираните автомобили, повече от година след като жител на Флорида загина в самоуправляващ се автомобил Tesla Model S, американският конгрес започва да се замисля за държавна регулация при използването на тези автомобили.

И на това определено му идва времето след като всички автопроизцводители повтарят мантрата “автомобили-роботи”, а от страна държавите в тази посока все още няма нищо черно на бяло от законова гледна точка. Шаренето на подобни автомобили по улиците и пътищата в момента зависи от местни правила, базиращи се на различни условия и отразяващи доста разнопосочни интереси. И в тази бъркотия изкарването на автомобилите с автономно управление на пазара, определено ще създава проблеми на всички.

Миналата седмица сенатът публикува принципи за евентуалната бъдеща легализация на подобни автомобили. Републиканската партия е готова с пакет от 14 закона, който и улеснил държавните регулатори да приемат общи правила. Целта е да се създаде комплекс от регулации и правила, които да дадат възможност както за развитие на тази техника, така и за това да бъде безопасна. Процесът обаче създава въпроси...

Един от проблемите е че автономните автомобили сега не пасват на регулационната структура. Транспортното министерство определя как се правят колите и какво трябва да имат – вздушни възглавници, колани, предпазни зони, но отделните щати си определят как да функционират в обществото – шофьорски книжки, застраховки, данъци и правилник за движението. Едва сега Националната комисия по безопасност на движението NHTSA показва някакви насоки за развитие на автомобилите-роботи и помоли производителите им и другите страни заети с тях да помагат.

Понеже отсъстват някакви общи правила на федерално ниво, отделните щати, които са по-напред в областа като Калифорния, Невада, Мичиган и други прокарват собствените си правила. Вссеки от тях има различен подход за осигуряване на публичната безопасност, без да се пречи на иновационния процес. В Аризона се изисква само стандартна автомобилна регистрация, а в Ню-Йорк придружаване на всички подобни автомобили от полицейски ескорт.

Доста мислещи хора искат отговор от властите доста преди роботизираните автомобили да влязат сериозно по улиците. Проблемът на който все още никой не знае отговорът е как техниката ще стане наистина безопасна и как да се регулира предварително нещо, което все още не съществува реално.

Но нещата са вече очертани – роботизираните автомобили трябва да са добри в техническо отношение, в отношение безопасноста на пътниците, за пешеходците и публичния транспорт, да служат по най-добрия начин за хората. Вече е назначено слушане в комитета по енергетика и търговия за това какви трябва да са правилата, а Конгресът си е поставил за задача приемането на закон в тази посока до края на юли. Досега нещата изглеждаха разпопосочни и разюздани като едно време в Дивия запад. Но вече като че ли има шериф в “градчето”...

Минимум 350 000 лири за първия електрически ROLLS-ROYCE (Видео)

Подобни

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

• Новото Renault Arkana, купе-кросоувърът на Renault, се лансира в Европа с хибриден двигател • Надарено със силна...

Опасно забавният Quad! - видео

Опасно забавният Quad! - видео

Quad е вече разпространеното име на четириколесната машина за забавление. В началото на карането му ездачът смята, че тя е...

Търговията с автомобили накъде?

Търговията с автомобили накъде?

След първите признаци на възстановяване автомобилната индустрия дава леко заден ход в много страни. С 884 400 нови регистрации през...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: