Китайското правителство ще постави край на една дългогодишна и ограничаваща международните автомобилни производители бизнес практика, с която държавата задължаваше всяка компания да присъства на местния пазар не като самостоятелна и независима единица, а задължително под формата на венчър с до 50% участие.
Тази бизнес практика, датираща от 1994
година която се очаква да бъде
преустановена до 2022 година, даваше
изключително предимство на китайския
бизнес. Според информация на REUTERS, още
преди края на тази година, от промяната
ще могат да се възползват чуждестранни
автомобилни марки, занивамащи се с
производство на автомобили с
електрическо и plug-in задвижване,
лекотоварните производители от 2020
година, а всички останали от 2022 година.
Една от компаниите, които ще има най-голяма изгода от новото развитие в бизнес климата в Китай ще бъде американската Tesla, която още през лятото на миналата година обяви, че компанията се намира в процес на преговори с местната управа на Шанхай, крайната цел на която е изграждането на производствено съоръжение в Китай.
От REUTERS коментират също така, че промените ще доведат до увеличаване на напрежението върху местните производители, но по всяка вероятност първите резултати ще бъдат изтеглени във времето.