ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

PEUGEOT 3008DKR MAXI на първа и втора позиция в Дакар 2018 по време на почивния ден

like0 unlike0
Auto-Press 13 Jan 2018 Новини
30
0

PEUGEOT 3008DKR MAXI на първа и втора позиция в Дакар 2018 по време на почивния ден

PEUGEOT 3008DKR MAXI на първа и втора позиция в Дакар 2018 по време на почивния ден
/add_images/news/012018/s_1515826802_253.jpg
  1. PEUGEOT 3008DKR MAXI на първа и втора позиция в Дакар 2018 по време на почивния ден

След шест изключително тежки етапа, предимно през Перу, отборът PEUGEOT Total достигна Ла Пас, столицата на Боливия, където се провежда почивния ден на Дакар. Двата автомобила PEUGEOT 3008DKR Maxi на Стефан Петерханзел / Жан-Пол Котре и Карлос Сайнц / Лукас Круз заемат първото и второ място, на 1 час и 20 минути пред най-близкия си конкурент. Тепърва предстоят да бъдат изминати две трети от състезателната дистанция.

ВПЕЧАТЛЯВАЩ РЕКОРД

• През първите шест дни на ралито, Peugeot 3008DKR Maxi демонстрира пълния си потенциал, като спечели четири етапа (етап 2 с Депре / Кастера, етап 4 с Льоб / Елена, етап 5 с Петерханзел / Котре и етап 6 със Сайнц / Круз) и записа три финиша на първа и втора позиция (етап 2, 4 и 6), в това число два пълни подиума (етап 2 и етап 4). Отборът мечта води в ралито от етап 2.

НА ВЪРХА

• Опитното дуо Стефан Петерханзел / Жан-Пол Котре премина през първата част на ралито с впечатляваща последователност. С класиране в топ 3 на пет от шестте етапа до момента, те поеха лидерството на етап 3 и не го изпуснаха от тогава. В момента, те водят с преднина от 27 минути пред съотборниците си.

СТЪПКА ПО СТЪПКА

• След натрупаното закъснение от първия ден, Карлос Сайнц / Лукас Круз направиха впечатляващо завръщане през седмицата, завършвайки я по изключителен начин с победа в етап 6. Те се възползваха от PEUGEOT 3008DKR Maxi, което беше напълно надеждно, и испанското дуо заема стабилно втората позиция в общото класиране, с 53 минути преднина през класираният на трето място екипаж.

СПРЕЛИ В СЛЕДИТЕ СИ

• Първият екипаж на отбор PEUGEOT Total, който пое лидерството (в края на втория ден), бяха Сирил Депре / Давид Кастера, които направиха фантастично каране в ралито до момента, в който тяхното PEUGEOT 3008DKR Maxi удари скала на километър 180 в етап 4, нанасяйки щети по дясната част на задната ос. Този инцидент ги принуди да загубят много време в етапа и получиха наказания от няколко часа, което сложи край на тяхната надежда за победа. Въпреки това, двамата бивши мотоциклетисти продължават решително напред, като са в готовност да предложат помощ на съотборниците си при необходимост.

ЛОШИЯТ КЪСМЕТ

• Себастиан Льоб / Даниел Кастера бяха принудени да се оттеглят след етап 5 между Сан Хуан де Маркона и Арекуипа. Тяхното PEUGEOT 3008DKR Maxi падна в дупка при една дюна и ударът се отрази на Даниел Елена с фрактура на опашната кост, което означаваше, че е невъзможно той да продължи. В началото на етапа, дуото беше на второ място в общото класиране. Предишната вечер, те убедително спечелиха етап 4, който премина през една от най-пясъчните отсечки в цялата история на южноафриканския Дакар.

НЕПОДХОДЯЩО НАРЕЧЕН “ПОЧИВЕН ДЕН”

• Въпреки че се нарича почивен ден, петък в действителност ще бъде натоварен за отбора PEUGEOT Total. Механиците ще използват деня, за да възстановят напълно трите автомобила PEUGEOT 3008DKR Maxi, които продължават в състезанието. Тази важна работа ще бъде по-важна откогато и да било, след като в събота и неделя ще се проведе маратонския етап: без възможност за обслужване на колите в края на деня.

ПРЕДСТОИ ОЩЕ ДЪЛЪГ ПЪТ

• Тази година, почивният ден не се състои в средата на състезанието, а след само шест от общо 14 етапа на Дакар 2018. Въпреки че вече са изминати 1463 състезателни километра, все още има 2826 етапни километра за изминаване: казано по друг начин, 66% от общия състезателен маршрут.

ЦИФРИТЕ ОТ ИЗМИНАЛАТА СЕДМИЦА

• Максимални скорости:

195.9 км/ч (Депре/Кастера, етап 3)

195.7 км/ч (Сайнц/Круз, етап 3)

195.3 км/ч (Петерханзел/Котре, етап 3)

194.7 км/ч (Льоб/Елена, етап 3)

• Средна максимална скорост: 108 км/ч (шести етап, Сайнц/Круз)

• Най-висока външна температура: 32° (етап 3)

• Най-ниска външна температура: 6° (етап 6)

• Максимална надморска височина: 4732 метра (етап 6)

Общо класиране след етап S6

1. Stéphane Peterhansel (FRA) / Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, 16h25m2s

2. Carlos Sainz (ESP) / Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, +27min10s

3. Bernhard Ten Brinke (NLD) / Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, + 1h 20m41s

4. Nasser Al Attiyah (QAT) / Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, + 1h24M20s

5. Giniel de Villiers (ZAF) / Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, + 1h35m59s

6. Jakub Przygonski (POL) / Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, + 2h25m16s

7. Martin Prokop (CZE) / Jan Tomanek (CZE), Ford 4WD, + 2h25m52s

8. Khalid Al Qassimi (ARE) / Xavier Panseri (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +2h29m06s

9. Eugenio Amos (ITA) / Sébastien Delaunay (FRA), Ford 2WD, +2h30min58s
10. Patrick Sireyjol (FRA) / François-Xavier Béguin (BEL), Buggy 2WD, +3h25min35s

45. Cyril Despres (FRA) / David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +41h32m41s

Бруно Фамен, директор Peugeot Sport, отборен директор PEUGEOT Total

“Намираме се в позитивна позиция след първата част на ралито, въпреки че е различно от това, което очаквахме преди старта. Смятахме, че ще преследваме Насер Ал Атия с четирите ни коли. Вместо това ние сме отпред с комфортна преднина за двата автомобила PEUGEOT 3008DKR Maxi и тримата ни основни съперници са зад нас. Разбира се, винаги е по-добре да бъдеш на лидерската позиция, но само с два останали автомобила в съревнованието за победата и предстоящи две трети от състезанието, не можем да се отпуснем все още. Винаги има рискове в рали рейдовете и особено на този Дакар 2018 ”.

Стефан Петерханзел (PEUGEOT 3008DKR Maxi n°300)

Първи в общото класиране

“Можем да направим положителни заключения от тези първи шест етапа. До момента, седмицата ни беше добра и лесна. Най-добрият ни ден беше сряда, когато спечелихме етап 5. Очевидно сме много щастливи. Като казвам това, изминали сме само една трета от ралито по отношение на състезателната дистанция. И знаем, че на места като Белен и Фиамбала, ни предстоят много сложни етапи. Всичко може да се случи, има голямо разнообразие на етапи. До момента имаше много дюни и това беше добре за нас, честно казано. Сега, когато сме в Боливия, ще бъдем изправени пред друг вид етапи”.

Карлос Сайнц (PEUGEOT 3008DKR Maxi n°303)

Втора позиция в общото класиране

“Първата седмица беше доста сложна. Може би даже прекалено сложна, особено за пилотите аматьори, които наистина се бориха. Въпреки това, аз съм щастлив с второто място и от това, че спечелих етап вчера. Все още е възможно да се борим за победата. PEUGEOT 3008DKR Maxi беше много конкурентно. С маратонския етап в събота и с предстоящи Белен и Фиамбала, всичко може да се случи. Моята цел, първа и най-важна, е да докарвам автомобила без проблеми всяка вечер в бивака.”

Сирил Депре (PEUGEOT 3008DKR Maxi n°308)

45-та позиция в общото класиране

“Направихме добър старт на седмицата. Постигнахме първата победа за PEUGEOT 3008DKR на ралито и бяхме лидери в класирането. Мисълта да се справим с наистина дълъг и тежък Дакар, с множество капане офроуд, ни изпълваше с ентусиазъм. За нещастие, бяхме посечени още в началото. За 17 години рали рейдове на мотоциклет, никога не съм удрял скала: запознат съм с щетите, които могат да нанесат. Поради тази причина, просто винаги се опитвам да ги избягвам. Това беше скала, която не можеше да бъде видяна и се ударихме в нея на неподходящото място. Личната ми битка за победата приключи там. Но PEUGEOT ми даде толкова много от момента, в който стартирах на четири колела, и ние очевидно направихме всичко възможно, за да върнем колата обратно в бивака. Това е най-голямото изпитание за характера, през което някога сме преминавали на рали-рейд. Давид и аз дадохме много от енергията си в тазгодишното състезание. Но все пак продължаваме и това е основното. Сега са само две от четирите коли на PEUGEOT в спор за победата и ние сме готови да бъде верни помагачи, за да помогнем на нашите съотборници”.

ЗНАЕТЕ ЛИ ЧЕ?

PSA Group има план за лансирането на 16 нови модела на пазара на Латинска Америка от момента до 2021 година, в това число няколко нови многофункционални (utility) коли.

КАКВО ПРЕДСТОИ?

Ден седми (събота 13 януари): LA PAZ > UYUNI. 726 километра, в това число 425 километра в специален етап.

Пред състезателите предстои дълъг ден, като започва маратонския етап, в края на който те няма да могат да разчитат на техните сервизни екипи в бивака в Uyuni. Този напрегнат специален етап ще включва 60 километра боливийски дюни и пустиня.

Минимум 350 000 лири за първия електрически ROLLS-ROYCE (Видео)

Подобни

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

• Новото Renault Arkana, купе-кросоувърът на Renault, се лансира в Европа с хибриден двигател • Надарено със силна...

Опасно забавният Quad! - видео

Опасно забавният Quad! - видео

Quad е вече разпространеното име на четириколесната машина за забавление. В началото на карането му ездачът смята, че тя е...

Търговията с автомобили накъде?

Търговията с автомобили накъде?

След първите признаци на възстановяване автомобилната индустрия дава леко заден ход в много страни. С 884 400 нови регистрации през...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: