ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Около света за 80 години: Opel Kadett празнува кръгла годишнина

like0 unlike0
Auto-Press 21 Oct 2016 Новини
92
0
Около света за 80 години: Opel Kadett празнува кръгла годишнина

Източник: www.opel.bg

• Kadett представя своя иновативен малък автомобил с интегрална каросерия и рама

• Над 24 милиона Kadett и Astra са продадени до момента

• Актуалното поколение Astra продължава успешната история на своите предшественици

Рюселсхайм. Първият Opel Kadett е една малка сензация, както от техническа гледна точка, така и по отношение на цената си. Над 100 000 автомобила от този четириместен модел са произведени от 1936 до 1940 година в завода в Рюселсхайм, който дори тогава е един от най-авангардните в Европа. Първият Kadett със своята самоносеща конструкция на каросерията се предлага като седан и кабриолет и струва едва 2 100 марки.

Със своето добро съотношение между цена и качества, първият Kadett се превръща в крайъгълен камък за успехите на Opel в компактния клас. До момента единайсет поколения от Kadett и Astra се представят успешно в своя сегмент: продадените над 24 милиона автомобила Opel Kadett и Opel Astra са впечатляващ брой и забележително постижение. Поставени един зад друг, всички компактни автомобили на Opel произведени досега ще надвишат магическата граница от 100 000 километра и ще създадат колона от автомобили, които ще обиколят екватора два и половина пъти. Компактните автомобили на Opel успешно са направили персоналната мобилност достъпна за широка група клиенти, особено в икономически трудни времена – и не само това. Последните поколения превръщат технологии и иновативни решения от по-високите сегменти в нещо достъпно за множество клиенти. Новият Opel Astra, представен през 2015 година, вече има 275 000 заявки в Европа.

1936-1940: Opel Kadett 1 – Един “Volkswagen”

Бързият четириместен автомобил може да постигне максимална скорост почти 100 км/ч и не му отнема много време, за да достигне сърцата на хората. Той става любим и на пресата: „Както потвърждават последните тестови шофирания, Kadett със сигурност не е обикновен автомобил в този ценови диапазон,” пише германският вестник “Braunschweiger Tageszeitung“, на 5 декември 1936 година. Ходовата част с независимо предно окачване Дюбоне и заден мост с листови ресьори произхожда от Opel Olympia, а двигателят със стоящи клапани и L-образна форма на горивната камера е взет от Opel P 4. Той разполага с мощност от 23 к.с. от работен обем от 1073 см3. Предимствата на използването на модулен подход при конструирането играе ключова роля за ниската цена на автомобила. Точно както своя по-голям събрат Olympia, когото наподобява като визия, Kadett е един модерен автомобил. Хармоничните пропорции с прибран в каросерията багажник подобно на днешните хечбек модели и интегрирани предни светлини са толкова характерни за модела.

През 1938 година в рамките на подобренията в средата на моделния живот е добавена нова радиаторна маска в късен арт деко стил – в днешни дни експертите определят този модел като междинно поколение.

От Kadett до Admiral

„Също толкова пъргав, функционален и отзивчив в реакциите си спрямо командите на шофьора колкото един развиващ се в кариерата си кадет,” пише кьолнският вестник “Kölnische Zeitung” през 1936 година за новия автомобил на Opel. Името му “Kadett” е точно толкова ново, колкото и самия сегмент. До дебюта на първата Astra през 1991 година, автомобилите от компактния клас на Opel ще носят това име повече от пет десетилетия. Компанията представя още две моделни гами с имена произхождащи от германският флот - Admiral и Kapitän, съответно през 1937 и 1938 година.

Самоносеща каросерия и свърхмодерно производство

След Olympia, който е първият германски сериен автомобил разполагащ със самоносеща изцяло стоманена каросерия, първият Kadett има същата „монококова“ конструкция. Тя притежава много предимства в сравнение с класическата дървена каросерия, монтирана върху метална рама. Подобряват се управляемостта и динамиката на автомобила и се намалява разходът му на гориво, благодарение на ниското тегло на автомобила, докато нивото на безопасността е по-висока заради здравата пътническа клетка и по-ниския център на тежестта. Самоносещата структура дава началото на нов производствен метод, който е широко използван в наши дни: така наречената „сватба“, при която каросерията и силовото предаване и ходовата част (двигател, трансмисия и мостове) се свързват на поточната линия с помощта на хидравлични елеватори. Kadett се произвежда от Opel в Рюселсхайм. През 1936 година, компанията използва най-модерната система за щамповане в света и най-големия цех за пресоване на каросерийни детайли в Европа.

Свеж дизайн и иновативни технологии

Интегрираните в каросерията предни светлини, заменящи старовремските фарове стоящи отделно, дават на Kadett свежо излъчване. В това няма нищо изненадващо, защото именно Opel е този, който прави модерния автомобилен дизайн популярен в Европа. През 30-те години, след интегрирането на компанията в General Motors Group, е създаден дизайнерски отдел в Рюселсхайм по инициатива на главния дизайнер на GM Харли Ърл.

Много автомобил за своите пари: През 1936 година, още първият Kadett предлага отлични качества за своята цена и по този начин демократизира лукса – нещо, което ще се превърне в характерна черта за марката Opel. Елементи като хидравлични спирачки на четирите колела, мигачи, вентилация с малък триъгълен прозорец, която не създава течение и „защитен от прах“ багажник с достъп от вътрешната страна по това време са доста необичайни за тази категория автомобили, а в Kadett те са стандартно оборудване.

Kadett е първият модел на Opel използващ разработен от компанията карбуратор с низходящ поток с така наречената „тръба на Вентури“. В тази конструкция, наречена така на името на италианския физик Джовани Батиста Вентури (1746–1822), горивото се смесва с движещия се въздух преди дроселовата клапа. „Тръбата на Вентури“ е гладкостенна тръбна конструкция с допълнителен елемент наречен дифузьор с плавно намаляващ диаметър. Когато въздухът премине през него, той увеличава скоростта и намалява налягането си. В резултат от това се създава вакуум (както от горната страна на крило на самолет). До тази част е подведена тръбичка с бензин – последният се засмуква в тръбата благодарение на вакуума и се смесва с въздуха.

Накратко

Серия Първо поколение Opel Kadett

Период на производство 1936–1940

Брой произведени автомобили 107 608 (като Москвич: 247 439)

Варианти на каросерията Седан с две врати

Седан с четири врати

Кабриолет с две врати

Двигател Бензинов: 1.1 л/23 к.с.

Каросерия/Ходова част

Каросерия конструкция Изцяло стоманена самоносеща каросерия
Преден мост Твърд мост, кован

Окачване на предните колела Дюбоне/амортисьори

Заден мост Твърд мост, тип banjo

Окачване на задните колела Полуелиптични листови ресори, хидравлични амортисьори; „Нормална лимузина“ (седан) от 1937: полуелиптични листови ресьори, амортисьори

Кормилно управление, тип Червячна предавка

Колела Стоманени

Гуми, размер (Стандартни) 4.50 x 16

Размери/Тегло

Дължина/широчина/височина (мм) (седан)3810 x 1375 x 1455

“Special-Limousine” (от 1937) 3840 x 1375 x 1535

“Normal-Limousine” (от 1937) 3710 x 1375 x 1455

Междуосие (мм) (Седан) 2337

Широчина на следата предна/задна (мм) 1075/1168

Собствено тегло (кг) 757

Следвоенните поколения: От Kadett A до актуалната Astra

1962-1965: Opel Kadett A – За икономическото чудо

Голям багажник и изобилие от пространство за четирима, съчетани с нов, динамичен двигател и ниски експлоатационни разходи са рецептата за успеха на Kadett A. Opel произвежда близо 650 000 от тях в периода от 1962 до 1965 година. Контурите на седана с две врати са модерни и динамични. Страничната линия е много ниска, панорамните стъкла осигуряват отлична видимост, декоративна лайстна преминаваща в страничната повърхност акцентира издължения силует на модела. Горната линия на предните калници се спуска плавно и заостря към фаровете, а краищата на задните са оформени като перки. Вътрешното пространство се оказва извънредно впечатляващо за собствениците на традиционните за онова време модели в малкия клас. Пространството под задния капак е истински багажник и дори отворът за зареждане на резервоара е изнесен отвън! „Opel Kadett, или накратко OK“, е идея, която е дело на рекламния отдел на Opel, който не може да се противопостави на изкушението да намекне за слабостите на конкуренцията от Волфсбург. „Никога няма да ви се налага да усещате миризмата на бензин от багажника“, отбелязват те шеговито. Със своя модерен, предно разположен двигател с водно охлаждане, Kadett има друго важно предимство пред „Костенурката“. Четирицилиндровият мотор с работен обем от 993 см3 развива 40 к.с. и от март 1963 година задвижва също и комби версията Kadett Caravan.

1965-1973: Opel Kadett B – “Das Auto” (Автомобилът)

След латинското „А” идва „B”, a през 1965 година първият модел Kadett е заменен от нова серия. Новата версия е с дължина над четири метра, с което значително надминава размерите на своя предшественик. Що се отнася до модерната осанка, дизайнерите на модела определено черпят вдъхновение от колегите си отвъд океана. Плавно снижаващата се задна част напомня на популярните в САЩ по онова време „fastback” модели. През 1966 година публикация в изданието “Automobil Illustrierte” отбелязва - “Можете да видите мощта и бързината още преди да чуете звука на двигателя.” И наистина, увеличена е не само дължината, а и мощността на новото поколение. Инженерите на Opel увеличават диаметъра на цилиндрите на четирицилиндровата машина с по 3 мм, а мощността на базовия агрегат с 1 078 cм3 вече е 45 к.с. Желаещите нещо повече могат да се насочат към версията 1.1 S с повишена степен на сгъстяване и максимална мощност 55 к.с.

Моделът Kadett бързо се превръща в пазарен успех с над 2.6 милиона продадени екземпляра от месец септември 1965 до месец юли 1973 година.При това успехът му не се ограничава само в родната Германия - през 1966 година делът на износа достига 50 процента, а Kadett се приема радушно от клиентите в 120 cтрани по целия свят.

1973-1979: Opel Kadett C – Атлетът

Фамилията на Kadett C е многолика – интелигентен семеен модел, шикозен втори семеен автомобил с практичен заден капак или динамично спортно купе с бойна окраска. Общо 1.7 милиона от всички тях са произведени в периода между 1973 и 1979 година. Използващият задно предаване Kadett C дебютира през месец август 1973 с изчистен дизайн на каросерията и нова конструкция на предния мост с двойни напречни носачи. Cред характерните елементи в дизайна са плоската радиаторна решетка, предният капак с типичния за марката централен ръб и оформената като аеродинамичен спойлер предна престилка. “Kadett не само се държи изключително добре на пътя, но прави впечатление със своята прецизна конструкция, дизайн и изпълнение. Моделът се нуждае от малко поддръжка, ремонтопригоден е и е икономичен за експлоатация,” отбелязват тестовите експерти от “auto motor und sport” в брой 20/73 на германското специализирано автомобилно списание. Мощната версия GT/E дебютира на автомобилното изложение IAA през 1975 година. Неговият 1.9-литров двигател със система за впръскване на гориво Bosch L-Jetronic развива максимална мощност 105 к.с. и ускорява тежащия само 900 килограма Kadett до максимална скорост от 184 км/ч.

1979-1984: Opel Kadett D – моделът с предно предаване

Четвъртото поколение на следвоенния Kadett полага началото на нова ера в компактния клас автомобили на марката Opel. На изложението IAA през 1979 година, под формата на модерния Kadett D пред широката публика дебютира първият модел с предно предаване на Opel. Цялостните качества на продукта са наистина убедителни. Въпреки че каросерията на новото попълнение в гамата е със 126 мм по-къса от тази на предходния модел, достигайки само 3 998 мм, дължината на вътрешното пространство е увеличена, а просторът в интериора превъзхожда значително този при много от директните конкуренти. Но компановката на силовото предаване и задното окачване с торсионна греда не са единствените, които скъсват с традициите - Kadett вече разполага с новия 1.3-литров OHC (с горноразположен разпределителен вал) двигател във версии с 60 и 75 к.с. Революцията продължава с вариантите на купето, където в допълнение към просторното комби с максимален багажен обем до 1 425 литра, Opel предлага само fastback версии на модела. През месец януари 1983 година на пазара излиза и спортният Kadett GTE с максимална скорост 187 км/ч и 1.8-литров четирицилиндров двигател с максимална мощност 115 к.с. Сред другите технически модификации на спортната версия са по-стегнатата настройка на ходовата част с намален клиренс, новите тампони на кормилната уредба и вътрешновентилираните предни дискови спирачки. Общо 2.1 милиона екземпляра от Kadett D са произведени в периода между 1979 и 1984 година.

1984-1991: Opel Kadett E – световният шампион по аеродинамика

Вторият Kadett с предно предаване, произвеждан от 1984 дo 1991 година, получава европейската награда “Автомобил на 1984” и е абсолютен пазарен фаворит. С продажбите си в размер на 3 779 289 автомобила за целия период на производство, моделът се превръща не само в най-големия бестселър в историята на марката Opel до този момент, но и в световен шампион по аеродинамика. Инженерите на Opel определено удрят джакпота през 1984 година - използвайки технологичната основа на своя предшественик, но с изцяло нов хечбек дизайн, Kadett E разполага с всичко необходимо, за да направи шеметна кариера. Със своя коефициент на обтекаемост от 0.39, Kadett D е най-добър в своя клас, но постижението му направо бледнее на фона на резултата на неговия наследник. След като прекарва общо 1 200 часа във фини настройки в аеродинамичния тунел, моделът E постига сензационния за времето си коефициент от 0.32. Динамичният GSi, с коефициент Cd oт 0.30 и индекс на въздушно съпротивление от 0.57 м2 е най-аеродинамичният хечбек в света към онзи момент. Клиентите отдават дължимото внимание на новите форми и само след няколко месеца генерират продажби, които отъпкват пътя на поредния успех - през 1987 година Kadett E регистрира 625 000 продадени екземпляра в Европа. Към този момент комби версията вече се е изкачила на върха в своя клас. От есента на 1985 година и версията седан отново е част от гамата - за първи път от времето на Kadett C. Наред с това, спортният GSi вариант се превръща в своеобразна жива легенда, а с появата на сцената на емблематичния 16-клапанов двигател през 1987 година моделът оставя конкуренцията да диша праха му.

1991-1997: Opel Astra F – бестселърът

Цели 4.13 милиона екземпляра Astra F слизат от конвейерите в периода между 1991 и 1997 година, с което моделът се превръща в най-продавания в историята на Opel дотогава. Развойната му дейност е фокусирана върху съчетанието от модерен дизайн и по-обширно вътрешно пространство, повишен комфорт и по-силно ударение върху опазването на околната среда.

Наследникът на Kadett заимства името си от британския вариант на модела (от 1980 година четвъртото поколение на Kadett се продава във Великобритания като Vauxhall Astra). При своята нова звезда Opel поставят началото и на офанзива по отношение на безопасността. Всички версии на Astra предлагат активни предпазни колани с устройства за притягане на предните места, възможност за регулиране на коланите по височина, седалки с мерки против „гмуркане” под предпазния колан и защита от страничен удар с двойни тръбни елементи във всички врати. За първи път всички двигатели са оборудвани с каталитични конвертори.

1998-2004: Opel Astra G – многофункционалният модел

През пролетта на 1998 година на пазара излиза новата Astra с динамичен силует в стила на спортните купета. От самото начало моделът се предлага като хечбек с три и с пет врати и като комби Caravan. По-късно към гамата се прибавят седан, купе и кабриолет. Оригиналният и прогресивен дизайн, динамичната ходова част и технология на задвижване, както и близо двойното увеличение на стабилността на каросерията на огъване и усукване в сравнение с предходния модел са само някои от характеристиките на изцяло новото, второ поколение на Opel Astra. Цялостното галванично покритие на каросерията на новия модел играе ключова роля в намаляването на обезценяването и запазването на стойността на автомобила при повторна продажба. Мерките за повишаване на активната безопасност са разширени с увеличаването с 30 процента на светлинния поток от предните светлини с прозрачни стъкла и халогенни осветителни тела H7, както и с изцяло реконструираната ходова част Dynamic Safety (DSA). Моделът съчетава комфорта на возене с динамично и сигурно поведение на пътя дори при високо натоварване. Междуосното разстояние е увеличено с около десет сантиметра, давайки възможност за разширяване на вътрешния простор и преди всичко на пространството за краката на пътниците на задните седалки и на багажния обем, който вече достига 370 литра.

2004-2009: Opel Astra H – могъщият

С гамата от дванайсет двигателя с мощност в диапазона от 90 дo 240 к.с. и седемте варианта на каросерията, възможността за индивидуален избор при продадената в тираж над 2.7 милиона екземпляра Astra H е наистина изключителна по рода си. При излизането си на пазара през месец март 2004 година, третото поколение на Opel Astra впечатлява със своя прогресивен дизайн, високи динамични характеристики и множество технологични нововъведения, спечелвайки веднага множество сравнителни тестове в специализираните автомобилни издания. Сред технологичните акценти при Astra са адаптивната система на ходовата част IDSPlus с електронно безстепенно управление на работата на амортисьорите Continuous Damping Control (CDC), които до този момент се предлагат само в автомобилите от луксозния клас и при скъпите спортни модели, както и с адаптивната система на предните светлини Adaptive Forward Lighting (AFL) с динамично насочване в завой. Astra се отличава и с висока степен на безопасност. Независимата организация за защита на потребителите в областта на пътната безопасност Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) отличава новата Astra с най-високата оценка от пет звезди по отношение на защитата на възрастните пътници в автомобила. С оценката си от общо 34 точки, бестселърът на Opel се нарежда сред най-безопасните седани в компактния клас към този момент.

2009 – 2015: Opel Astra J – дизайнерското творение

Пластична артистичност в съчетание с германска прецизност – Opel Astra J не само се превръща във въплъщение на стилистичната философия на марката, но предлага на водача и пътниците и множество технологични решения, които вече са дали своя решителен принос за успеха на бестселъра в средния клас Insignia. Фронталната видеокамера Opel Eye разпознава пътните знаци и информира водача за актуални ограничения на скоростта или забрани за изпреварване. Системата подава и предупреждение при опасност за неволно напускане на лентата за движение. Благодарение на адаптивната система на предните светлини AFL+, Astra буквално може да наднича зад ъгъла и при необходимост да премине на къси или на дълги светлини. С новата си ходова част, която може да бъде надградена с адаптивната технология FlexRide, това поколение на Astra може да прояви в пълна степен своите динамични таланти. Със своята нова ходова част, Astra J има възможност да изяви напълно своя динамичен талант. Новата конструкция на задния мост гарантира удоволствие на пътя, подобрено поведение и максимален комфорт благодарение на звеното на Уат, спомагащо за подобрен контрол върху траекторията на колелата. Водачите на Astra могат да разчитат и на новото поколение предни седалки разработени съгласно последните открития в областта на безопасната ергономия и са наградени със знак за качество от независимата организация на медицинските специалисти в областта на здравето на гърба AGR (Дружество за здрави гърбове).

From 2015: Opel Astra K – Автомобил на годината 2016

С до 200 кг по-лек, по-просторен в интериора независимо от намалената обща дължина и енергийно по-ефективен, благодарение на двигателите от ново поколение – новият Opel Astra е качествен скок в развитието и бе коронован за Европейски автомобил на годината 2016. Компактният автомобил отново се предлага като хечбек и просторния Sports Tourer. Opel получи огромен брой поръчки още преди официалната премиера на модела на Автомобилното изложение във Франкфурт през 2105 година – до днес, Opel има 275 000 заявки за най-новото поколение на Astra.

Продължавайки традицията, която започна с Astra G, новата Astra K ще се отличава и с новата си светлинна технология. Това е първият автомобил в компактния клас, в който се въвежда изцяло LED матричната технология IntelliLux LED®, досега резервирана само за луксозните премиум модели. Новото поколение системи за подпомагане на водача включва системите за разпознаване на пътните знаци Traffic Sign Assistant, за поддържане на пътната лента Lane Keep Assist с предупреждение за непреднамерено напускане на лентата Lane Departure Warning, както и индикация за дистанцията до предния автомобил Following Distance Indication и предупреждение за удар отпред Forward Collision Alert с принудително аварийно спиране Collision Imminent Braking. В допълнение новата Astra K отново предлага удобството на ергономичните седалки, сертифицирани от AGR (Aktion Gesunder Rücken, Дружество за здрави гърбове), този път с нова конструкция. Тези нови предни седалки могат дори да бъдат допълнени с вентилация и функция за масаж.

Минимум 350 000 лири за първия електрически ROLLS-ROYCE (Видео)

Подобни

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

• Новото Renault Arkana, купе-кросоувърът на Renault, се лансира в Европа с хибриден двигател • Надарено със силна...

Опасно забавният Quad! - видео

Опасно забавният Quad! - видео

Quad е вече разпространеното име на четириколесната машина за забавление. В началото на карането му ездачът смята, че тя е...

Търговията с автомобили накъде?

Търговията с автомобили накъде?

След първите признаци на възстановяване автомобилната индустрия дава леко заден ход в много страни. С 884 400 нови регистрации през...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: