Второто поколение на модела Opel Insignia тръгна официално в серийно производство във вторник. Първият поръчан клиентски екземпляр е бял хечбек Insignia Grand Sport с двулитров дизел 170 к.с. По време на посещението си в Рюселсхайм по време на специална програма за членовете на журито AutoBest имах възможност да видя и третият вариант на новия модел – комбито с повишена проходимост Opel Insignia Country Tourer. Снимането в развойния център беше забранено, както заради него, така и заради първата ми среща с големия SUV на Opel – Grandland X.
Папараците, обаче не пропуснаха да
хванат новото комби по време на пътните
му тестове и да пуснат снимки от тях.
Новото поколение на комбито с повишена
проходимост се различава от нормалното
комби Sports Tourer с разширени калници, черни
пласмасови елементи в тях, има увеличен
пътен просвет с поне 20 мм, пластмасови
защитни кори и черни релси на покрива.
В двигателната гама навярно ще са включени бензинови и дизелови агрегати, както при новата Insignia - 1.5 SIDI Turbo (140 и 165 к.с., 250 Нм), 2.0 SIDI Turbo (260 к.с., 400 Нм), 1.6 CDTI (110 к.с., 300 Нм и 136 к.с., 320 Нм), 2.0 CDTI (170 к.с., 400 Нм). Много интересно е новото пълно задвижване на цялото ново семейство с два допълнителни многодискови съединителя в задния разпределителен възел, използван вместо нормален диференциал.
Предишното комби беше представено във Франкфурт в 2013-а година и получи добро приемане от широката публика. През първата пълна година на неговото производство продажбите му дадоха 5% от всичките продажби на модела Insignia. Новото изпълнение навярно ще повтори и дори надмине това участие, като ще допринесе за още по-голяма популярност на второто поколение на Insignia. Първото поколение беше реализирано позарно от 2008-а година насам в 940 000 екземпляра. Не е най-голямата цифра на марката, но е четвърта за моделите в гамата й.
Презентацията на Insignia Country Tourer
най-вероятно ще е на автосалона във
Франкфурт през есента, а засега е рано да
се говори за цената му. В момента
базовата цена на пазара в Германия за
комби-варианта е 26 690 евро /140 к.с., предно
предаване, механична кутия/. Вариантът с
пълно задвижване Sports Tourer тръгва от 42 500
евро /2 л, 260 к.с., 8-степенна автоматична
кутия/. Може да се предположи че за новия
модел базовата цена ще е също около 40 000
евро. Цената, ако е такава ще е доста
добра след като за идентичния по размер
модел - Volvo V90 Cross Country се искат 56 850 евро.
Другите основни конкуренти на Opel Insignia Country Tourer са Volkswagen Passat Alltrack (от 39 550 евро в Германия) и по-малките на габарити Volvo V60 Cross Country (от 36 650 евро) и чешкият хит Skoda Octavia Scout (от 31 110 евро в Германия), който все пак е автомобил от по-нисък пазарен клас.