ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Нов проблем за Volkswagen – след Дизелгейт сега и Електрогейт?

like0 unlike0
Auto-Press 09 Aug 2018 Новини
333
0
Нов проблем за Volkswagen – след Дизелгейт сега и Електрогейт?

Бурята Дизелгейт още не е отминала за най-големият немски автопроизводител, а на хоризонта се задава още една – този път с име “електрогейт”, засега с доста по-малък мащаб, но с доста сериозна обществена опасност. Този път за разлика от Дизелгейт Volkswagen не е лъгал никого, а е жертва на доставчик на комплектации. Това, обаче, не намалява сериозноста на проблема за “вълците” защото ги грози отзивна сервизна рекламация и ремонт на над 124 000 автомобили с акумулатори само в Европа. Проблемът е че в бордовото им зарядно устройство се съдържа силно канцерогенният метал кадмий.

Проблемът засяга всички акумулаторни модели на Volkswagen от e-Golf до Passat GTE, както и зареждаемите хибридни модели на марките Audi и Porsche. VW се оправдава, че в документите на доставчика, засягащи злополучния компонент, липсва споменаване на кадмия. Но съгласно проведеното вътрешно разследване детайлът с токсичния метал години наред е бил влаган в серийно произведените негови автомобили.

Миналият месец Volkswagen Group е изпратила във немското Федерално управление на автомобилния транспорт (KBA) писмо, в което разказва за откритието си – съдържание на 0,008 грама кадмий в зарядните устройства, монтирани на електромобилите и хибридните модели на концерна. Казват че той не представлява опасност за собствениците на автомобилите /?/, защото се намирал в детайл скрит в якия корпус на зарядното. Но се признава, че този химически елемент може да причини замърсяване на околната среда или да застраши нечие здраве при неправилна утилизация на колата.

В момента в който кадмият е бил открит, концернът е спрял производството на всичките си акумулаторни модели, заменил е доставчика на компонента и е възобновил производството на машините с аналогично устройство, но вече без кадмий. След самопризнанието на VW KBA, според авторитетното немско издание издание Wirtschafts Woche, вече настоява VW да отзове за ремонт вече продадените автомобили със замърсения детайл и да го замени с новия безопасен. Не се съобщава, обаче, дали концернът ще бъде глобен, както това се случва при историята му с Дизелгейт.

1 000 000 посетиха Автосалон Париж 2018

Подобни

НОВИЯТ CITROËN BERLINGO, ПОБЕДИТЕЛ В КОНКУРСА НА AUTOBEST ЗА 2019

НОВИЯТ CITROËN BERLINGO, ПОБЕДИТЕЛ В КОНКУРСА НА AUTOBEST ЗА 2019

Измежду 6-те финалиста в конкурса, новият Citroën Berlingo беше избран за носител на титлата за най-добра покупка на Autobest...

AUTOBEST 2019 за Citroën Berlingo, Opel Combo Life и Peugeot Rifter

AUTOBEST 2019 за Citroën Berlingo, Opel Combo Life и Peugeot Rifter

Новите Citroën Berlingo, Opel Combo Life и Peugeot Rifter са победителите на журито AUTOBEST и по този начин печелят основното...

Audi SQ2 идва с двулитров мотор и 300 конски сили

Audi SQ2 идва с двулитров мотор и 300 конски сили

Впечатляващ дизайн и неимоверно удоволствие от управлението. По този начин описват от Audi новото си компактно спортно предложение...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: