ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Нов проблем за Volkswagen – след Дизелгейт сега и Електрогейт?

like0 unlike0
Auto-Press 09 Aug 2018 Новини
274
0
Нов проблем за Volkswagen – след Дизелгейт сега и Електрогейт?

Бурята Дизелгейт още не е отминала за най-големият немски автопроизводител, а на хоризонта се задава още една – този път с име “електрогейт”, засега с доста по-малък мащаб, но с доста сериозна обществена опасност. Този път за разлика от Дизелгейт Volkswagen не е лъгал никого, а е жертва на доставчик на комплектации. Това, обаче, не намалява сериозноста на проблема за “вълците” защото ги грози отзивна сервизна рекламация и ремонт на над 124 000 автомобили с акумулатори само в Европа. Проблемът е че в бордовото им зарядно устройство се съдържа силно канцерогенният метал кадмий.

Проблемът засяга всички акумулаторни модели на Volkswagen от e-Golf до Passat GTE, както и зареждаемите хибридни модели на марките Audi и Porsche. VW се оправдава, че в документите на доставчика, засягащи злополучния компонент, липсва споменаване на кадмия. Но съгласно проведеното вътрешно разследване детайлът с токсичния метал години наред е бил влаган в серийно произведените негови автомобили.

Миналият месец Volkswagen Group е изпратила във немското Федерално управление на автомобилния транспорт (KBA) писмо, в което разказва за откритието си – съдържание на 0,008 грама кадмий в зарядните устройства, монтирани на електромобилите и хибридните модели на концерна. Казват че той не представлява опасност за собствениците на автомобилите /?/, защото се намирал в детайл скрит в якия корпус на зарядното. Но се признава, че този химически елемент може да причини замърсяване на околната среда или да застраши нечие здраве при неправилна утилизация на колата.

В момента в който кадмият е бил открит, концернът е спрял производството на всичките си акумулаторни модели, заменил е доставчика на компонента и е възобновил производството на машините с аналогично устройство, но вече без кадмий. След самопризнанието на VW KBA, според авторитетното немско издание издание Wirtschafts Woche, вече настоява VW да отзове за ремонт вече продадените автомобили със замърсения детайл и да го замени с новия безопасен. Не се съобщава, обаче, дали концернът ще бъде глобен, както това се случва при историята му с Дизелгейт.

Инж. Глосов провери изграждането на анкерната система над срутището край Тикале на път II-86 Смолян - Мадан Слънчевият електромобил Sono Sion вече се тества в Германия

Подобни

Проверка на 4189 моторни превозни средства и 5725 души = 3249 нарушения

Проверка на 4189 моторни превозни средства и 5725 души = 3249 нарушения

-4189 моторни превозни средства са проверени вчера в хода на спецакции по пътищата в страната Продължават ежедневните...

SKODA с летящ старт на втората половина на 2018

SKODA с летящ старт на втората половина на 2018

Skoda направи летящ старт на втората половина на 2018 година, като отчете ръст в продажбите си през юли в размер на 14.6% до ниво...

Honda обнови Civic за Америка

Honda обнови Civic за Америка

Американското подразделение на Honda Motor разкри първите подробности за версията 2019 година на версиите седан и купе на...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: