ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Нефтените компании в битка за замяна на нефтодоларите с електрически

like0 unlike0
Auto-Press 11 Jul 2018 Новини
115
0
Нефтените компании в битка за замяна на нефтодоларите с електрически

Колкото повече се разпространяват електромобилите, толкова повече те “подяждат” печалбите на големите нефтени компании и преработватели. Това неминуемо стартира и нова битка – този път за джобовете на собствениците на електромобили.

Големите нефтени компании разполагат с огромни вериги от бензиностанции в света, които могат да станат ново поле за техния бизнес в полето на електромобилите. Според британския петролен гигант BP, продажбите на електромобили направо ще експлоадират с 8800 процента към 2040-а в сравнение с тези от миналата година. Tова несъмнено ще “ухапе” доста зле бизнеса с горива. Във връзка с това става много важен въпросът колко често собствениците на електромобили ще зареждат колите си в къщи, срещу зарежданията навън.

Нефтените компании възнамеряват да акцентират върху това което правят и досега – бързо презареждане, но този път не с традиционните си горива, а с електроенергия. Тук се сблъскват интересите им с тези на компаниите производители на електроенергия, които акцентират повече върху домашното презареждане и това по месторабота. Битката вече тръгва в Европа, където нефтените компании вече тестват системи за бързо презареждане по бензиностанциите си.

Днес над 90 процента от презарежданията на електромобили са в домашна обстановка и доста анализатори смятат, че това ще продължава и по-нататък. Други смятат, че ще нараства броят на електромобили, чиито собственици не разполгат със собствени гаражи или паркинг места със зарядни устройства и не им остава друга възможност освен бързо презареждане по пътя в локациите на бензиностанциите. Преценките за този нов пазар варират доста- от 3 процента според лошия сценарий до 20, според оптимистичната преценка на Shell. Според последната останалите 80% ще се разпределят по равно между домашното зареждане и това в местоработата. На последното разчитат производителите на електроенергия, които залагат на инсталирането на зарядни в бизнес и офис центровете, където служителите паркират за по-дълго време.

Новият пазар ще варира по обем в различните страни по света. В Щатите например 65 процента от семействата имат собствени къщи, докато в останалите части на света той варира и обикновенно е по-нисък. Голяма част от хората със собствени жилища живеят в кооперации, което прави инсталирането на зарядни станции доста комплицирано. В същото време мрежите за бързо презареждане на електомобили като тези на Tesla и на VW - Electrify America в Щатите и на Ionity в Eвропа бързо се разширяват по покритие и тук отново има поле за битка на нефтените компании с тях.

В тази битка вече има няколко подхода – BP например вече купи най-голямата в момента мрежа от зарядни станции в Англия - Chargemaster. Втората по големина нефтена компания в света - Shell, купи миналата година най-голямата европейска мрежа New Motion и направи сделка с Ionity, мрежата за бързо зареждане в Стария континент съвместно дело на BMW, Daimler, Ford и VW.

Десети национален събор на „Оpel Клуб България” (Видео)

Подобни

Титла в рали спринта за Ангелов и Сивов

Титла в рали спринта за Ангелов и Сивов

- Екипажът на Мегапорт Рейсинг с автомобил Skoda Fabia R5 спечели трети пореден кръг от шампионата в Сливен Мирослав Ангелов и...

Руският къстъм-байк Insomnia е световен шампион!

Руският къстъм-байк Insomnia е световен шампион!

Къстъм-мотоциклетът Insomnia (Безсъние), построен в московското ателие за уникални /custom/ машини Zillers Garage, беше признат за...

Колите-амфибия са на пазара, но остават непознати на широката публика - видео

Колите-амфибия са на пазара, но остават непознати на широката публика - видео

Разнообразието на автомобилите, които се движат по суша и вода – т.н. амфибии е сериозно. Има ги от всякакъв вид – леки коли и дори...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: