Австрийската компания KTM е известна най-вече с култовите си мотоциклети, печелили дори ралито Дакар. От няколко години насам предлага на пазара и уникален модел автомобил с име X-Bow. Преди известно време на изложението в Есен австрийците показаха модернизиран вариант на пистовата си острилка.
Оригиналният и доста злобен на вид X-Bow е съперник на също така впечатляващите и спартански по конструкцията си модели като BAC Mono и Ariel Atom. Главните му козове са сериозната относителна мощност и фантастичната, почти като на картинг управляемост. На външен вид машината си е и страшничка, за естетика или изящност е трудно да се говори. Но за сметка на това времената й в Северния вариант на пистата в Нюрбургринг може да накарат някои собственици на поршета да хвърлят ключовете си.
И това съвсем не е изхвърляне - X-Bow в екстремалния си вариант RR се отбеляза в Зеления ад с време от 7 мин. 25,72 с, биейки времената на Ferrari 458 Italia и Porsche 911 GT3 RS с индекс 991.
С какво е по-добър обновеният вариант от стария?
На първо място с аеродинамиката си. Най-големите прпомени са във варианта RR, получил опцията Aerodynamic Package 4. Основните елементи в комплекта са новият преден сплитър и огромното задно антикрило. Благодарение на този набор притискателната сила е увеличена с 30% до 400 кг спрямо тази при автомобила без аеропакета.
Базовият X-Bow R има 2,0-литрова турбочетверка от Audi с мощност 300 к.с., а топ-вариантът RR предлага на ездача си моща на цели 355 “кончета”.