Никой не е застрахован от натиска на пазара, дори и категорията представителни държавни автомобили, която в Китай е застъпена от марката Hongqi /Червено знаме/. Компанията-майка на марката – групата FAW е поставила задачата да настъпи “перестройка” и да се стартира бурно развитие. Тази задача явно е поета с ентусиазъм от марката, която през тази година закръгля 60 години от създаването си, през които винаги е била далеч от понятието “масов автомобил”. Сега тя трябва да стане по-близка на много по-широка група купувачи.
На вървящият в момента международен автосалон в Пекин “Чревеното знаме” представя редица новости, най-ярката от които е огромното купе E·境 GT или E·Jing GT. Иероглифът е “цзин” и означава “территория”. Засега това е само концепт, но подчертава подготовката на марката да завоюва нови за себе си пазарни територии. Едва ли точно такъв ще е серийният вариант, но доста от дизайна на колата ще влезе в други нови модели на Hongqi. Въпросът за създаване на подобно серийно купе явно предстои за решаване, още повече че става дума за автомобил с електрическо задвижване.
В каталога на компанията засега отсъстват машини като кросовъра HS7 и всъдехода LS5. Но без подобни модели компанията няма да остане - в Пекин тя представи компактния кросовър E-HS3, който е първото нахлуване на “Червеното знаме” в непозната пазарна територия – на серийните електромобили. В продажба този такой паркетник ще излезе през следващата година.
Актуалната гама на “знамето” включва представителната лимузина L5-L9 с мотор V12, 6.0л за държавната чиновническа върхушка, масовият седан H7 (дължина 5095 мм, междуосие 2970, мотори от 1.8 до 3.0 л, 188-231 к.с.) и почти съвременния седан H5. Последният е в производство от миналата година, дълъг е 4945 мм, а междуосието му възлиза на 2875 мм. Моторът е един - 1.8л Turbo, 186 к.с., работещ с шестстепенен автоматики и е с предно предаване.
Батерийният паркетник E-HS3 също е предвестник на аналогичен бензинов модел, който ще излезе на пазара тази година, естествено, преди електроварианта. Под капака му ще се монтират турбомотори 1.8 или 2.0 л.
Друг интересен момент в идващата промяна е в цветовете. По-рано, подобно на Ford от началото на миналия век, когато е можело да се “поръча всякакъв цвят, стига да е черен”, сега “знамето” бяга от този консерватизъм и е избрала невероятни цветове за концептуалните си модели за автосалона в Пекин.
Е, от миналото не може да се избяга напълно – на изложението присъстваше и представителен седан от серията L изложен ... зад стъкло, недостъпен за широката публика. За нея компанията предложи вместо консервативното си минало поглед в технологичното си бъдеще, включително с показването на двойка макети на самоходна градска капсула. Те не се движат и засега са чиста фантазия, но вътре имат голям екран за развлечения и система за разпознаване на лица.