Представените през август на Московския автосалон сериен модел Haval F7 и концептът HB-03, ще се произвеждат в новия завод на Great Wall в Тулска област, Русия. Но докато за първия, сериен модел вече се знае всичко, то за серийния купеобразен негов “близнак” нещата не стоят така. От изходния модел “купето”-паркетник се различава с една буква в името, линията на покрива е снижена най-вече в задната си част и липсва задна врата. Достъпът към багажното пространство на F7x е организиран както при седаните.
Решетката, светотехниката и броните при у моделите F7x и F7 са абсолютно еднакви. Но, както показа концептът HB-03, салоните ще имат различия в нюансите - “купето” ще има по-ярък “младежки” интериор. Размерите на паркетниците F7 и F7x съвпадат с точност до милиметър. Разлика от 23 мм има само във височината - дължина 4620 мм, ширина 1846, височина 1660 (-23), междуосие 2725 мм.
Двете “седмици” ще се предлагат с избор между два два бензинови турбомотора – 1.5 л (150 к.с., 280 Нм) и 2.0 л (190 к.с., 350 Нм), куплирани със седемстепенна роботизирана предавателна кутия със сдвоен съединител. В Китай мощноста на двигателите ще е малко по-висока - 169 и 197 к.с., а главен конкурент в Поднебесната империя ще бъде моделът Changan CS85. В Русия Haval F7x трябва да тръгне в производство към края на следващата година, а основен конкурент там ще му бъде Renault Arkana.