ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Карлос Сайнц спечели етап 7 в рали Дакар и поема лидерството за Peugeot

like0 unlike0
Auto-Press 14 Jan 2018 Новини
17
0
Карлос Сайнц спечели етап 7 в рали Дакар и поема лидерството за Peugeot

Източник: www.peugeot.bg

След почивния ден в Ла Пас, екипажите поеха по пътя на едно от най-големите предизвикателства в цялото рали Дакар: първата 425 километрова част на маратонския етап, без възможност за получаване на сервизна помощ в продължение на два дни. Бившият победител на Дакар Карлос Сайнц сега е начело на общото класиране с повече от час, след като съотборникът му Стефан Петерханзел се натъкна на проблеми, изоставайки до третото място в общото класиране. Всички екипажи на PEUGEOT продължават утре, като сами нанесоха всички необходими поправки и обслужване на автомобилите през нощта в бивака Uyuni.

• Карлос Сайнц и Лукас Круз постигнаха своята втора етапна победа за PEUGEOT за тази година като се изкачиха до лидерската позиция в общото класиране: нещо, което постигнаха три от четирите екипажа на PEUGEOT от началото на събитието. Испанското дуо нямаше никакви проблеми, като успя да финишира етапа с преднина от 12 минути и повече с 1 час 11 минути и 29 секунди.

• За Стефан Петерханзел и Жан-Пол Котре, проблемът започна по време на маневра за изпреварване на мотоциклетист на километър 186. Те не успяха да видят скала в прахта, счупвайки своето окачване, което ги принуди да спрат. С помощта на Сирил Депре / Давид Кастера, те успяха да потеглят отново около час и 45 минути по-късно. Те все още са в челната тройка въпреки сериозното закъснение: само на 9 минути от второто място.

• Депре / Кастера изпълниха своята роля на “ангели пазители” по перфектен начин днес, подпомагайки своите съотборници. Те помогнаха на изпадналия в безизходица екипаж да поправи своето PEUGEOT 3008DKR Maxi, загубвайки повече време за себе си по време на това, но позволявайки на “Г-н Дакар” да продължи в ралито, което той направи свое.

Класиране на Етап 7:

1. Carlos Sainz (ESP) / Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, 4h49m26s

2. Giniel de Villiers (ZAF) / Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, +12m05s

3. Nasser Al Attiyah (QAT) / Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, +14m19s
4. Jakub Przygonski (POL) / Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, +20m56s

5. Martin Prokop (CZE) / Jan Tomanek (CZE), Ford 4WD, +23m57s

6. Lucio Alvarez (ARG) / Robert Howie (ZAF), Toyota 4WD, +28m49s

7. Bernhard Ten Brinke (NED) / Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +31m33s
8. Sheikh Khalid Al Qassimi (ARE) / Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR, +39m30s

9. Boris Garafulic (CHL) / Felipe Palmeiro (PRT), Mini 4WD, +54m42s

10. Peter Van Merksteijn (NED) / Maciej Marton (POL), Toyota 4WD, +57m21s

20. Stéphane Peterhansel (FRA) / Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +1h47m56s

34. Cyril Despres (FRA) / David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +TBC

Класиране след Етап 7:

1. Carlos Sainz (ESP) / Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, 21h41m38s

2. Nasser Al Attiyah (QAT) / Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, +1h11m29s

3. Stéphane Peterhansel (FRA) / Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +1h20m46s

4. Giniel de Villiers (ZAF) / Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, +1h20m54s

5. Bernhard Ten Brinke (NLD) / Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +1h25m04s
6. Jakub Przygonski (POL) / Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, +2h19m02s

7. Martin Prokop (CZE) / Jan Tomanek (CZE), Ford 4WD, +2h22m39s

8. Sheikh Khalid Al Qassimi (ARE) / Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR, +2h41m26s

9. Peter Van Merksteijn (NED) / Maciej Marton (POL), Toyota 4WD, +4h23m35s

10. Lucio Alvarez (ARG) / Robert Howie (ZAF), Toyota 4WD, +5h14m16s

40. Cyril Despres (FRA) / David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +TBC

Бруно Фамен, директор PEUGEOT SPORT

“Казах, че все още може да се случи много и днес е пример за това! Жалко, че Стефан загуби почти 2 часа, но знаем, че предстоят още много обрати в това състезание преди финала в Кордоба. На първа и трета позиция сме, но все още не сме и наполовина там. Нашата стратегия продължава да бъде същата: да караме последователно, ден за ден”.

Карлос Сайнц (PEUGEOT 3008DKR Maxi n°303)

Първа позиция на Етап 7, Първа позиция в общото класиране

“В действителност, беше доста трудно като цяло. В началото беше сложно с много каране извън пътищата, след което стана малко по-лесно и за щастие нямахме проблеми. Не мисля за лидерството в общото класиране. В момента става въпрос за оцеляване, има още толкова много път за изминаване. Разбира се, нещата са малко по-различни в момента, но ние трябва да останем фокусирани и да напредваме ден за ден”.

Стефан (PEUGEOT 3008DKR Maxi n°300)

20-та позиция на Етап 7, Трета позиция в общото класиране

“Излязох малко от следите, не съм сигурен защо, и изобщо не видях скалата: само почувствах удара. Тя разруши цялата задна част на колата: амортисьорите, окачването, трансмисията, всичко. Все още имаме много работа за вършене тази вечер: колата не е същата, каквато беше. Взехме някои части от автомобила на Сирил и го оставихме там; около 1 час и 50 минути я ремонтирахме. Не бяхме претърпели физически увреждания и се чувстваме добре, само моралът ни беше наранен. Но аз продължавам да се усмихвам; моята кариера не е застрашена в момента ”.

Сирил Депре (PEUGEOT 3008DKR Maxi n°308)

34-та позиция на Етап 7, 40-та позиция в общото класиране

“Видяхме Стефан и Жан-Пол на километър 186. Задната част на тяхната кола беше напълно счупена. Спряхме и направихме най-доброто, за да им помогнем по механиката и за да им позволим бързо да се завърнат в надпреварата. След това трябваше да чакаме сервизния камион, за да потеглим отново. Ще направим нова проверка по-късно вечерта. Предстои ни нов голям етап утре.”

ЗНАЕТЕ ЛИ ЧЕ?

Когато PEUGEOT спечели със Стефан Петерханзел / Жан-Пол Котре през 2016 с 2008 DKR, това беше първата победа за автомобил с две задвижващи колела на Дакар от 2000 година, както и че 2008 DKR беше първата кола с две задвижващи колела, с която Peugeot някога е участвала на ралито.

КАКВО ПРЕДСТОИ?

ЕТАП 8 (неделя 14 януари): UYUNI > TUPIZA. 584 километра, 498 километра от които състезателни

Втората част от маратонския етап, от Uyuni до Tupiza, преминава през втория по-дължина специален етап на ралито с дължина от 498 километра. По всяка вероятност, това ще бъде и най-трудния като екипажите ще трябва да навигират през предизвикателни пясъчни дюни на 3500 метра надморска височина.

PEUGEOT 3008DKR MAXI на първа и втора позиция в Дакар 2018 по време на почивния ден FORD RANGER и за американския пазар

Подобни

Новата Mercedes-Benz G-класа. Иконата преоткрива себе си.

Новата Mercedes-Benz G-класа. Иконата преоткрива себе си.

Новата Mercedes-Benz G-класа се представя в топ форма по време на автомобилното изложение в Детройт. Целта на развойната дейност е...

INFINITI записа осма поредна рекордна продажбена година

INFINITI записа осма поредна рекордна продажбена година

INFINITI Motor Company обяви, че през изминалата година компанията е записала осмата си поредна рекордна продажбена година. През...

Lotus Evora GT410 Sport: 410 конски сили, 305 км/ч

Lotus Evora GT410 Sport: 410 конски сили, 305 км/ч

Lotus демонстрира новото попълнение в модификационното портфолио на модела си Evora, наречено Evora GT410 Sport. Както...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: