Източник: www.hyundaibg.bg
• Hyundai Motor демонстрира приложението на технологията за водородни горивни клетки в лекотоварен автомобил
• На концептуалния автомобил с горивна клетка H350 Fuel Cell отнема под четири минути да "презареди"
• Силовият агрегат с нулеви емисии не влияе върху товарното пространство
Концептуалният автомобил с горивна клетка H350 Fuel Cell ще бъде на тазгодишното международно изложение за лекотоварни автомобили IAA в Хановер, което ще се проведе от 21 до 29 септември. Изследване на силовия агрегат показва потенциала на модерната технология за водородни горивни клетки на компанията в сегмента на лекотоварните автомобили
Предоставяйки поглед в бъдещето на лекотоварните автомобили, концептуалният автомобил с горивна клетка H350 Fuel Cell на Hyundai Motor показва целесъобразността на новаторския силов агрегат Fuel Cell на компанията за търговска употреба.
За разлика от стандартния електрически автомобил, на който са необходими часове за презареждане, 175-литровият водороден резервоар може да се зареди за под четири минути – подобно на времето, което отнема зареждането на бензин или дизел в резервоара на автомобил с традиционен двигател с вътрешно горене. Концептуалният автомобил с горивна клетка H350 Fuel Cell има общ пробег от 422 км и отделя само вода.
В лабораторни условия ще се изследват четири ключови области: свободата да се използва мобилност навсякъде и по всяко време; свободата за връзка с ежедневието в движение; елиминирането на инциденти и неудобства; и опазването на околната среда и пестенето на енергия.
Силовият агрегат е интелигентно конструиран по такъв начин, че монтажът му не влияе на товарното пространство на H350. В зависимост от междуосието, H350 осигурява пространство от 10,5 или 12,9 m³ – достатъчно да побере пет стандартни европалета – или пространство за 14-местен пътнически салон.
Задвижващият тракт осигурява почти
безшумна работа на автомобила и също
така допринася за намаляване на нивата
на шум, което го прави особено подходящ
за нощни доставки в градски райони.
Концептуалният автомобил с горивна
клетка H350 Fuel Cell би бил подходящ не само
за доставки от врата до врата в рамките
на града, но и за по-дълъг пробег,
благодарение на увеличената автономия.
Благодарение на силовия агрегат, който може да генерира до 100 kW (136 к.с.) и 30,6 kg.m, концептуалният автомобил с горивна клетка H350 Fuel Cell може да постигне скорости до 150 км/ч – сходни с тези на лекотоварни автомобили, задвижвани от еквивалентен двигател с вътрешно горене. Задвижван от почти безшумен електрически мотор, автомобилът генерира значително по-ниски нива на шум от стандартните автомобили.
Силовият агрегат на H350 Fuel Cell се състои от водороден резервоар, стек горивни клетки, високоволтова батерия, инвертор и електромотор. Резервоарите за водород под високо налягане 700 бара, разположени под пода на автомобила между двете оси, съхраняват 7,05 kg сгъстен водород, който след това се разпада на протони и електрони в стека горивни клетки. Електричеството, произведено от горивния стек, след това се съхранява в компактна 24 kW литиево-полимерна батерия, като инверторът превръща енергията в променлив ток, който захранва 100 kW електрически мотор.
Световен лидер в технологията за водородни горивни клетки
Hyundai Motor е световен лидер в разработването на технологията за водородни горивни клетки, като отваря първия в света завод за серийно производство на автомобили с горивни клетки през февруари 2013 г. Силовият агрегат Fuel Cell на компанията представлява наистина приложима форма на задвижване за масовите автомобили, от пътнически до лекотоварни, и е продукт на ангажимента на Hyundai за устойчив транспорт.
Hyundai ix35 Fuel Cell е първият в света серийно произвеждан и наличен в търговската мрежа автомобил с горивна клетка и може да се поръчва от дилърската мрежа на Hyundai. По настоящем има 50 автомобила ix35 Fuel Cell в употреба от членове на обществото в Мюнхен, Германия. Силовият агрегат на автомобила с горивна клетка на Hyundai е показан успешно по време на Световното първенство по футбол през 2006 г.в Германия, като градският автобус с горивна клетка на компанията е използван като официално превозно средство по време на целия шампионат.
Международното изложение за лекотоварни автомобили IAA в Хановер (2016 IAA Commercial Vehicle Show) е основното в света изложение за мобилност, транспорт и логистика в сегмента на лекотоварни автомобили.