Honda Motor патентова роботизирана кутия с 11 степени и три съединителя. Авторът на разработката Изуми Масао смята, че новата схема ще позволи да се сменят предавките още по-бързо, без да се губи въртящ момент към колелата и предавките ще са повече и ще се избират по-точно и бързо. Предназначението на новата кутия е за “малки автомобили търсещи по-висока икономичност”.
Реално погледнато днес в автомобилната индустрия дори деветстепенните кутии са рядкост. Honda предлага такава за спортното си купе NSX. Класическият автоматик с хидротрансмисия също се използва до десет предавки, десетстепенна роботизирана кутия вече също се прилага, но такава с 11 степени засега е уникат. Единствената компания която има патент /но само на хартия/ за единадесетстепенен автоматик от конкуренцията е Ford. Също така уникален е подходът на японците с използването на три съединителя.
При сегашните роботизирани кутии със сдвоен съединител превключването става без прекъсване на силовия поток от мотора към колелата, защото изключването и включването на на двата съединителя /за четните и нечетни предавки съответно/ става синхронно и дори с малко припокриване.
Дори нещо повече – в някои случаи такава кутия може да работи едновременно с двете предавки с дълго приплъзване на четните и нечетни комбинации, като се получават дори “половинки”. Този доста комплициран режим е възможен само при ниски натоварвания.
При японското решение с три съединителя разделянето на предавателните степени между повечето съединители радикално увеличава броя на комбинации на зъбните сцепвания предаващи тягата към колелата.