Bugatti постави нови измерения на телеметрията в автомобилната индустрия, като въведе такава в реално време за изцяло новия си хиперавтомобил Chiron. Благодарение на нея, собственикът на колата би могъл да получи информативно повикване по телефона от представител на легендарната компания, дори ако те се намират на хиляди километри от превозното средство. Обаждането от страна на автомобилния производител може да е свързано с необходимост от посещение в сервизен център, но може да бъде и в резултат от това, че “налягането на предната лява гума на колата вече не е идеално”.
Тази изключително прецизна информираност за състоянието на всеки един от представителите на Chiron от страна на инженерите в Bugatti е факт благодарение на това, че автомобилите са оборудвани със специална телеметрична система, активирана само и единствено след съгласието от страна на клиента, която непрекъснато следи и изпраща данни в реално време към централата на марката по 10 000 точки в превозното средство.
“Това е изключително персонална консиерж услуга, която обикновено може да бъде открита само в луксозните хотели”, коментира Хендрик Малиновски, директор на подразделението Продажби на Bugatti Automobiles. “Нашите клиенти имат най-взискателните изисквания за индивидуална поддръжка във всеки един от аспектите на своя живот. Това също така засяга и техните автомобили и автомобилни колекции”.
От Bugatti коментират, че данните, които компанията събира от представителите на Chiron са три основни групи- постоянни, временни с акцент върху специални персонални събития или ограничени по време. Основните данни, които се обработват са свързани с работата на двигателя, трансимисият, осветителната система, климатичната инсталация и инфо-развлекателната система, като те се събират независимо от локацията на автомобила по земното кълбо.
При регистриране на необичайни показания по някой от параметрите, текстово съобщение се изпраща към мобилния телефон на специалист от Bugatti, който от компанията наричат “flying doctor”. В цял свят има само трима такива, които отговарят за регионите Европа/Русия, Близкия Изток, Азия-Пасифика и Северна Америка, но същите могат да разчитат на колегите си от централата в Молсхайм, както и на тези в 34-те дилърски и сервизни центъра на марката.
При желание от страна на клиента, телеметричната система на Bugatti Chiron позволява също така дистанционна промяна в конфигурацията на автомобила, както и обновяване на софтуера му по въздуха.