Mercedes-Benz G-клас се прави от 1979-а година насам, но връх на търговската си слава достига едва сега. За пръв път годишното му производство нодхвърли 20 000 броя. А от пет години насам в Daimler мислят да спрат производството му, защото е прекалено трудоемко и сложно, цената му е висока, пък и отдавна моделът е морално остарял. Но пазарът не дава да се спре, гелендвагенът е по-”жив” от всякога и унерено пълни касите на немците.
Вчера от конвейера на завода Magna Steyr в
австрийския град Грац слезе 20-хилядният
автомобил за годината. Юбилейната машина
е бял Mercedes-AMG G63 с пакет за
индивидуализация designo manufaktur. Това лято
Daimler възобнови производството на
стандартната версия на модела - G-клас
Professional, която има увеличен пътен просвет
и износоустойчива тапицерия на салона.
Общо за 37 години производство са направени над четвърт милион коли, като по-голямата част от тях продължава честно да служи на собствениците си. Mercedes-Benz G-клас се търси не само от купувачите, но и от автоапашите, което се вижда от статистиката на застрахователните компании.
И все пак, желаещите да си закупят автентичния Geländewagen ще трява да побързат, защото през следващата година най-накрая се очаква дебютът на новото поколение. То навярно ще запази частично кутийчестата форма на сегашната машина, но ще се различава сериозно в техническо отношение - например предният мост от цял ще стане с независимо окачване.