ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Етапна победа за Сайнц и нов успех на PEUGEOT с първите две места в Етап 6 на Дакар

like0 unlike0
Auto-Press 12 Jan 2018 Новини
28
0
Етапна победа за Сайнц и нов успех на PEUGEOT с първите две места в Етап 6 на Дакар

Източник: www.peugeot.bg

Днешният ден беше дълъг за екипите зад волана, след като рали Дакар премина към трудните етапи с висока надморска височина на Боливия, по маршрута им към столицата на страната на много различни пътища в сравнение с видените до момента. Peugeot запази представянето си на Дакар, като записа четвъртата си етапна победа на събитието (първата през тази година за Карлос Сайнц), за да подсили позицията си на челните две места в общото класиране: резултат, който беше дублиран и на днешния етап. Добрата новина за всички екипажи е тази, че те могат да се насладят на заслужен почивен ден, след като събитието достигна своята среда. След изпълнената с драма първа седмица, никой не може да предвиди какво ще се случи по-нататък.

• Днес Карлос Сайнц и Лукас Круз постигнаха нова етапна победа за Peugeot, след като теренът се смени от пясък на планински преходи на висока надморска височина, достигайки 4732 метра, както и високоскоростни прави участъци. Като доказателство за адаптивността на PEUGEOT 3008DKR Maxi към всякакви терени, испанците бяха най-бързи, с преднина от повече от 4 минути, след като доминираха събитията през деня.

• Стефан Петерханзел / Жан-Пол Котре също останаха далеч от драмите, като затвърдиха своето първо място в общото класиране, финиширайки втори на етапа: комбинирайки постоянството с надеждност. Към момента те още водят с почти 30 минути - с предстояща седмица на напрегнато съревнование.

• Единствената цел на Сирил Депре / Давид Кастера в момента са етапните победи, след проблемните няколко изминали дни. Въпреки това, днешните събития бяха много по-добри за тях и с уверено завръщане, те напредват в класирането, като са налични и да бъдат в помощ на своите съотборници. На етапа те постигнаха петото най-добро време.

Класиране на Етап 6:

1. Carlos Sainz (ESP) / Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, 2h53m30s

2. Stéphane Peterhansel (FRA) / Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +4m06s

3. Nasser Al Attiyah (QAT) / Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, +5m05s
4. Giniel de Villiers (ZAF) / Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, +5m31s

5. Cyril Despres (FRA) / David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +8m49s

6. Mikko Hirvonen (FIN) / Andreas Schulz (GER), Mini 2WD, +8m56s

7. Bernhard Ten Brinke (NED) / Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +9m31s

8. Lucio Alvarez (ARG) / Robert Howie (ZAF), Toyota 4WD, +12m26s

9. Martin Prokop (CZE) / Jan Tomanek (CZE), Ford 4WD, +12m31s

10. Jakub Przygonski (POL) / Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, +12m39s

Класиране след Етап 6:

1. Stéphane Peterhansel (FRA) / Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, 16h25m02s

2. Carlos Sainz (ESP) / Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, +27m10s
3. Bernhard Ten Brinke (NLD) / Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +1h20m41s
4. Nasser Al Attiyah (QAT) / Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, +1h24m20s

5. Giniel de Villiers (ZAF) / Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, +1h35m59s

6. Jakub Przygonski (POL) / Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, +2h25m16s

7. Martin Prokop (CZE) / Jan Tomanek (CZE), Ford 4WD, +2h25m52s

8. Sheikh Khalid Al Qassimi (ARE) / Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR, +2h29m06s

9. Eugenio Amos (ITA) / Sebastien Delaunay (FRA), Buggy 2WD, +2h30m58s
10. Patrick Sireyjol (FRA) / Francois-Xavier Beguin (FRA), Buggy 2WD, +3h25m35s

TBC. Cyril Despres (FRA) / David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +41h32m41s

Карлос Сайнц (PEUGEOT 3008DKR Maxi n°303)

Първа позиция на Етап 6, Втора позиция в общото класиране

“От началото на ралито ние карахме извън пътищата - в пясъците, и това не е моят предпочитан терен. И въпреки че имаше много прави участъци днес и не беше особено вълнуващо, е хубаво да има промяна… пет дни в пясъка са прекалено много. Има още много от състезанието, като етапите са дълги по 400-500 километра, предстои и маратонски етап, така че всичко може да се случи.”

Стефан Петерханзел (PEUGEOT 3008DKR Maxi n°300)

Втора позиция на Етап 6, Първа позиция в общото класиране

“Днес беше напълно различно: етапът беше много по-обикновен и беше лесен за навигация. Основният проблем беше надморската височина, която очевидно намалява малко мощността: поради височината, мозъкът също работи малко по-бавно, така че беше сложно. Днес наистина беше преходен ден, между пустинята и планините. От моя страна, не предприех никакви рискове: основното беше да достигнем в Боливия благополучно. Да бъдем в Ла Пас с преднина от 27 минути е повече отколкото съм очаквал”.

Сирил Депре (PEUGEOT 3008DKR Maxi n°308)

Пета позиция на Етап 6, Позицията в общото класиране очаква потвърждение

“Надморската височина беше добре за нас, но след всички пречки, които имахме през изминалите два дни, не ни беше лесно да си върнем изцяло темпото. Основната ни цел сега, преди всичко е да бъдем в състояние да помагаме на нашите съотборници, и поради тази причина няма смисъл да предприемаме рискове. Карахме с добро темпо, без да натискаме силно на етапа, който беше доста влажен. В крайна сметка, каквото и да се случи, все пак карах по брега на езерото Титикака: това наистина беше голямо събитие!”

ЗНАЕТЕ ЛИ ЧЕ?

PEUGEOT вече има един спортен успех в Боливия през 1979 година. Това се случи на Codasur Rally, което впоследствие получи името Рали Аржентина: отлично познат кръг от Световния рали шампионат. Двете заводски машини PEUGEOT 504 на Jean Guichet/Jean Todt и Jean-Claude Lefebvre/Jean-Pierre Rouget финишираха първи и втори след паметна битка. Трасето е било проектирано така, че да преминава през Аржентина, Бразилия, Уругвай, Боливия и Перу, но е преустановено в Перу поради политически неуредици.

КАКВО СЛЕДВА?

Петък е почивен ден в боливийската столица Ла Пас, преди първата част от тазгодишния маратонски етап да започне в неделя, по време на който няма да бъде разрешено сервизното обслужване между двата му дни. Почивният ден дава възможност на екипажите да си починат, но механиците на PEUGEOT няма да имат такъв късмет като те ще трябва да разглобят и сглобят всяка от колите 3008DKR, за да бъдат те в перфектно състояние за втората половина на ралито.

Минимум 350 000 лири за първия електрически ROLLS-ROYCE (Видео)

Подобни

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

• Новото Renault Arkana, купе-кросоувърът на Renault, се лансира в Европа с хибриден двигател • Надарено със силна...

Опасно забавният Quad! - видео

Опасно забавният Quad! - видео

Quad е вече разпространеното име на четириколесната машина за забавление. В началото на карането му ездачът смята, че тя е...

Търговията с автомобили накъде?

Търговията с автомобили накъде?

След първите признаци на възстановяване автомобилната индустрия дава леко заден ход в много страни. С 884 400 нови регистрации през...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: