След 14-годишно прекъсване Cadillac се връща в състезанията по издръжливост със спортния си прототип DPi-V.R. Колата ще стартира в шампионата IMSA WeatherTech SportsCar в клас Prototype. Състезателният дебют на модела се очаква на 28 януари 2017-а година в маратона Rolex 24 At Daytona с отборите на Wayne Taylor Racing и Action Express Racing.
Правилата на IMSA разрешават да се правят промени в носовата част на прототипите, страничните кутии и калниците, но машината трябва и да прилича на някой сериен модел. Това са използвали дизайнерите на Кадиллака, придавайки на пистарката си фирменни черти. В крайна сметка външната му форма е проверена в аеродинамичен тунел, а масата му зареден за състезание е под един тон — 930 кг.
Прототипът ползва шасито на Dallara LMP2. Двигателят е атмосферен V8, 6.2 л, приличащ на пръв поглед на турбомотора V8, 6.2 л на CTS-V. Всъщност, обаче, той е с оригинална конструкция, развита от компанията Earnhardt Childress Racing, и разделя с гражданския мотор само малко на брой детайли.
В гражданския модел осмакът е с мощност 649 к.с., а при прототипа заради липсата на принудително пълнене и наличието на въздушен рестриктор, задължителен по регламент, мощноста е 600 к.с. При пистовия двигател е използвано разделено впръскване, докато при CTS-V е директно, а системата за мазане е със сух картер. Предавателната кутия на пистарката е напречно разположена спортна X-Trac, управлявана с лостчета от волана. В предването към задния мост е включен вискозен диференциал с повишено триене.