ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Архитектурата CMP на PSA ще се ползва от Peugeot, Citroen и Opel

like0 unlike0
Auto-Press 16 Oct 2018 Новини
194
0

Архитектурата CMP на PSA ще се ползва от Peugeot, Citroen и Opel

Архитектурата CMP на PSA ще се ползва от Peugeot, Citroen и Opel
/add_images/news/102018/s_1539669606_818.jpg
  1. Архитектурата CMP на PSA ще се ползва от Peugeot, Citroen и Opel
  2. Архитектурата CMP на PSA ще се ползва от Peugeot, Citroen и Opel

В рамките на концерна PSA платформата CMP ще се ползва от моделите на марките му - Peugeot, Citroen, DS, Opel и Vauxhall, а извън него в някои машини на китайския партньор Dongfeng на PSA.
За платформата CMP (Common Modular Platform) и нейната електрическа “сестра” e-CMP вече се знаят доста неща от PSA, като творците й я показват в няколко вариации в метал и съобщават допълнителни подробности.

Първенец на групата на тази платформа е вече паркетникът DS 3 Crossback, демонстриран наскоро по време на Парижкия автосалон. Следващите модели, които ще я ползват са новите Peugeot 208, Opel Corsa и Opel Mokka. Електрокарите на групата развити на платформата e-CMP ще стартират в производство през следващата година, като електрически варсии ще имат моделите Corsa и 208.

Платформата CMP ще се ползва при моделите на концерна от пазарните класове B и C. Тя предоставя възможност за три варианта на междуосие, две различни следи, няколко диаметъра на колела и три варианта на задната си част. Това дава възможност за безброй комбинации, включително и за направата на малки ситикари, нормални хечбеци, седани, компактни и субкомпактни кросовъри.

Специално при DS 3 Crossback, отпред са използвани стойки тип McPherson, а отзад проста полузависима торсионна греда. Предните носачи отпред са алуминиеви с което и с някои други мерки като използването на високо и свръх якостна стомана (AHSS и UHSS), гореща щамповка, алуминий и композити се търси минималното възможно тегло. Само заради специалния подбор на тези материали е намалена емисията на въглеродни окиси с 1,2 г/км.

Следващият начин за повишаване на горивната икономичност е подобряване на аеродинамиката. Само за сметка на плоското дъно и управляемите клапи на радиатора се икономисват още грам и половина въглеводороди на километър. За това подпомага и намаленото съпротивление на търкаляне с двата си компонента – гуми с намалено вътрешно триене и намалено триене в движещите се части. Те допринасят за още минус 2,5 г/км.

Естествено, принос има и двигателната гама. Пример за това е агрегатът-призьор 1.2 PureTech 82, който в съчетание със системата start/stop икономисва още средно девет грама въглеродни окиси. За любителите все още на дизелите налице е моторът 1.5 BlueHDi със селективен неутрализатор на азотните окиси.

CMP позволява развитието на модели с ДВГ, хибриди и чисто електрически, като мощноста на използваните електромотори може да достигне 136 к.с. Капацитет на тяговия акумулатор е разчетен на 50 кВтч. Той ще осигурява пробег от 300-350 км по цикъла WLTP. Предзареждането от битовата елмрежа ще става за осем часа, но е предвидена възможност и за бързо презареждане при мощност на зарядното до 100 кВт. В този случай всяка минута презареждане ще добавя 10 км запас на ход на машината.

Минимум 350 000 лири за първия електрически ROLLS-ROYCE (Видео)

Подобни

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

• Новото Renault Arkana, купе-кросоувърът на Renault, се лансира в Европа с хибриден двигател • Надарено със силна...

Опасно забавният Quad! - видео

Опасно забавният Quad! - видео

Quad е вече разпространеното име на четириколесната машина за забавление. В началото на карането му ездачът смята, че тя е...

Търговията с автомобили накъде?

Търговията с автомобили накъде?

След първите признаци на възстановяване автомобилната индустрия дава леко заден ход в много страни. С 884 400 нови регистрации през...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: