Президентът на Toyota Motor Corp. Акио Тойода сподели, че хибридната технология ще остане основен приоритет в стратегията на компанията, дори във вълната от нарастващи изисквания на правителствата към автопроизводителите да се насочат към зареждаемите електрически автомобили. “Днес не мислим да решаваме дали трябва да са само електромобили и дали ще правим само електромобили.”
Най-големият автопроизводител на Япония ще продължи да предлага широка гама от възможности за силови задвижвания и за купувачите ще осдтане привилегията да решат коя технология ще предпочетат и направят успешна. Босът каза още, че Toyota ще взема реалистични решения за продуктовата си гама, наблюдавайки внимателно насоките на развитие на пазара.
“С хибридната технология във фокуса на вниманието си, Toyota ще предлага автомобили с горивни клетки, зареждаеми хибриди, бензинови автомобили и въпреки че сме малко закъснели – напълно електрически автомобили” - заяви Тойода.
Конкурентите на марката в Япония - Honda Motor Co. и Nissan Motor Co., както и другите големи компании в света - Volkswagen AG, Daimler AG и Ford Motor Co. вече обявиха плановете си за увеличавaне на електрическите си предложения за пазара. Honda каза че всеки нов неин модел в Европа ще има електрифициран вариант. От VW Group обявиха във Франкфурт че ще направят електрически варианти на всиките си 300 модела, предлагани от 12-е им марки. Ford панира представянето на 13 нови електpифицирани модела през следващите пет години.
В Китай вече замислят период след който да се откажат напълно от автомобилите с ДВГ, подобни идеи има във Фанция, Индия и Англия. Но това едва лище може да бъде осъществено без съществената финансова и законодателна подкрепа от местните правителства.
Toyota ускори раотата си по развитието на изцяло електрически лек автомобил, искайки да има готова азраотка до края на годината. Проектът се наблюдава лично от Акио тойода. Автопроизводителят бърза и в развитието на акумулатори, които трябва да са налице в началото на следващото десетилетие и да осигуряват по-дълъг пробег и по-къси времена за презареждане, отколкото сегашните литиево-йонни батерии.