Днес Nissan обяви, че продажбите на първия в света изцяло електрически достъпен електромобил- LEAF, са преминали границата от 100 000 единици в Япония от момента на лансирането на първото поколение на модела в страната през 2010 година. Към март тази година, общата глобална реализация на електрическата кола е на ниво от над 320 000 единици.
Новият Nissan LEAF
(https://www.auto-press.net/a:Новият-Nissan-LEAF-със-световна-публична-премиера-в-България-Видео-),
който предлага автономен пробег от 378
километра, е с основни габарити дължина
4480 мм, ширина 1790 мм и височина 1535 мм, а
междуосието му е 2700 мм. С тегло от 1535
килограма и вместимост за петима,
електромобилът е оборудван с
литиево-йонна батерия (40 kWh) и
електромотор със 150 конски сили и 320 Нм. В
зависимост от източника на енергия,
презареждането на батерията на новия Nissan
LEAF може да бъде извършено за 8 часа (6 kW) и 16
часа (3 kW), а при наличие на система за бърз
заряд, 80% се достигат само за 40 минути.
Основен акцент екипировката на новия LEAF е високотехнологичната система ProPILOT, която гарантира автономно управление в една лента при движение по магистрални пътища. Тя се задейства с един единствен бутон, след което тя е в състояние да поеме управлението, ускоряването и намаляването на скоростта, което е отлично решение по време на дълги пътувания или характерните за американските и основните европейски високоскоростни пътища километрични задръствания.
През следващите няколко години, технологията ProPILOT, която е част от по-голямата Nissan Intelligent Mobility комбинирана система за безопасност, ще бъде непрекъснато развивана и подобрявана, като ще предлага все по-високо ниво на автономност. Крайната цел е постигането на автономно движение и в градски условия, с безопасно преминаване през кръстовища.
Друга интересна система, с която разполага LEAF ще бъде e-Pedal, която обещава ускорение и спиране, в това число и до напълно неподвижно положение, с един педал. От марката споделят, че e-Pedal е първата в света, която дава възможност на водача да намали скоростта на движение до пълно спиране дори нагоре по наклон, оставане в неподвижна позиция и последващо потегляне.
Благодарение на e-Pedal бъдещите собственици на новия Leaf ще могат да изпълняват 90% от основните функции по ускорението, намаляването на скоростта и спирането като използват един единствен педал. Особено голямо предимство, новата технология ще има при движение в градска среда с големи задръствания.