ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Система за подгряване на течността за чистачки

like0 unlike0
12 Nov 2013 Статии
4318
0
Система за подгряване на течността за чистачки

Устройство за подгряване на течността за чистачките, да има и такова чудо и то достатъчно компактно и удобно за монтаж и ползване. Някой ще кажат „Е чак пък толкова тук да не е Сибир?”, и може би са прави, но ако говорим само за зимата и леда по предното стъкло, но ползата от такова устройство има и през останалите сезони на годината, тъй като изпозлването на топла течност за чистачките помага например много по-лесно да се отмият мръсотията и следите от мушички и буболечки през лятото.

Какви са преимуществата от ползването на устройството:

  • постоянно поддържа идеален обзор независимо от сезона;
  • бързо остранява леда от предното и/или задното стъкло без да се излиза от салона на колата;
  • отлично измива следите от насекоми и мръсотията;
  • удължава живота на чистачките.

Принцип на действие:

Устройството представлява малък резервоар или камера с нагреватели, който се монтира между резервоара за течността и стъклопочистващите дюзи. Постъпилата в камерата течост се нагрява до 57 - 60 градуса и при използване на системата за стъклопочистване в продължение на неповече от 3 - 4 секунди върху почистваното стъкло се подава порция подгрята течност. Не се изисква специално ръчно включване на системата, тя си работи автоматично. Тук е момента да се отбележи, че системата не поддържа цялото количество течност подгрято, което значи че ако това което е налято в резервоара за стъклоотмиваща течност може да замръзне то системата няма да работи

Монтажа на системата е просто и не трябват повече 2 - 3 часа и някаква специална квалификация, разбира се това е добре да се направи в сервиз.

Как работи системата?

При включване на двигателя устройството се намира в „спящ режим”. Когато напрежението в ел. системата се повиши над 12,9 V дори и за секунда (това означава че двигателя работи) устройството се включва със задръжка от няколко секунди. След като се включи, то проверява температурата на течността, която се намира в камерата му, ако течността е хладна се включват всичките нагреватели за бързо подгряване. Бързото нагряване е на пълна мощност за около 30 - 45 сек. (в зависимост от атмосфернте условия). Течността в камерата се нагрява до 57 - 60 градуса и се поддържа в тези граници, при падане под тези градуси автоматично се включват част от нагревателите. В същото време устройството постоянно следи напрежението в общата ел. система на колата и ако то падне под 12,7 V, то се изключва. Това е с цел да се предпази акумулатора от изтощаване при случайно изключване на двигателя.

Препоръчителна продължителност за използване на стъклопочистваща система е 3 - 4 секунди. Следващата порция течност се нагрява след около 15-20 сек.

Устройството има три нива на защита:

  1. Програмно ниво на защита - устройството постоянно следи напрежението на входа и температурата в камерата за нагряване и прекратява работа в случаите когато:

    • напрежението е по-ниско от 11,5 V при работа на всички нагреватели, 12,7 V при работа на един от нагревателите
    • високо напрежение - над 16,4V;
    • висока температура на течността - над 71 градуса.
  2. Термоелектрическо ниво

    • на електронната платка е разположен термоелектрически предпазител, който изключва захранването към устройството при превишаване на температурата от 125 градуса в камерата за нагряване.
  3. Термомеханическо ниво

    • в камерата за нагряване има термомеханичен предпазител, който изключва захранването към уреда, ако в камерата няма течност и нагревателите са прегрели.
Особености на зимното шофиране Всичко за еърбег-а

Подобни

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

Когато става дума за навигация в колата, мотоциклета или камиона, марката Garmin винаги изпъква със своите иновации и надеждност. Пътните условия...

Какво е серво усилвател на волана?

Какво е серво усилвател на волана?

Технологиите в областта на автомобилостроенето не спират да се развиват, като една от ключовите иновации, която променя играта за всеки шофьор, е...

Колко често трябва да обслужваме Мерцедес?

Колко често трябва да обслужваме Мерцедес?

Обслужването на Мерцедес е ключов елемент за поддържането на автомобила в оптимално състояние. Редовната поддръжка гарантира не само безопасността...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: