ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Основни проблеми на кормилната уредба

like0 unlike3
04 Sep 2013 Статии
35057
0
Основни проблеми на кормилната уредба

Често проблемите с волана и сервото водят до един резултат: трудно завъртане на кормилото. В такъв случай почти сигурна е аварията на тази част от автомобила.

Има естествено разлики. Понякога завъртането е проблем само в едната или в другата посока. Не подценявайте потенциалните проблеми, които може да се получат в следствие от тези затруднения.

В добрия случай позитивното мислене води до извода, че се налага ремонт на втулките или на рейката на волана. Ако е така, проблемът е сравнително малък.

Неприятно е, ако се стигнала до деформация на някой чарк от кормилната уредба. Може да е в резултат от някаква катастрофа или просто от друсането по родните улици.

При наличие на хидравлика, направете проверка на цялата система. Всякакъв теч или замърсяване може да е в основата на трудното завъртане на волана. Често се разваля и помпата, тя също трябва да се „изследва”, защото води до подобен проблем. Друг „момент” е необходимостта да се види дали самата рейка не е износена поради старост или корозия. Ако е така, смяната е задължителна

Наличието на електрическо серво променя посоката на търсене. Често електромоторът „сдава багажа” и работи непостоянно. Тази „джаджа” е твърде полезна като екстра на по-съвременните коли. Системата на сервото обаче е доста капризна и често се разваля. Ремонтите й не са от най-евтините, а ако се закъснее става страшно.

Проблемите при волан със серво не се изчерпват само с електромотора. Хидравличната течности и казанчето, в което е тя също могат да причина за авария. Ако течността не е чиста и с цвят различен от червения (сив или черен), става въпрос за окисляване на системата. Видим ли бълбукане или пяна – навлезли са мехурчета въздух или вода.

Не пропускайте да доливате течност. По маркучите не бива да има течове. Ако пък няма такива, но пък доливането често е необходимо, значи рейката си е отишла. Или (в най-добрия случай) поне 1 уплътнение.

Ремъкът на помпата на хидравликата се износва и ако се скъса може да доведе до още разходи. Проверявайте го редовно.

Постоянен звук от помпата при изправени колела показва, че устройството й или се разваля, или някъде по системата влиза въздух или просто налягането е паднало сериозно. Тракането подсказва за „изчезнал” тампон.

Ако „завъртате геврека” трудно значи наистина нещо не е наред. Воланът трябва да ротира равномерно. Стане ли „тежък”, почти сигурно търсенията за проблема е добре да започнат от нивото на течността в системата.

Като цяло част от проблемите с кормилната уредба можем и сами да ги проследим. Но съмнителните аварии ни задължават да потърсим специализирана помощ, иначе после можем да платим скъпо и прескъпо.

„Консервация” на автомобила Защо и колко често трябва да се сменя антифриза?

Подобни

Какво е серво усилвател на волана?

Какво е серво усилвател на волана?

Технологиите в областта на автомобилостроенето не спират да се развиват, като една от ключовите иновации, която променя играта за всеки шофьор, е...

Колко често трябва да обслужваме Мерцедес?

Колко често трябва да обслужваме Мерцедес?

Обслужването на Мерцедес е ключов елемент за поддържането на автомобила в оптимално състояние. Редовната поддръжка гарантира не само безопасността...

Как да изберете ЛЕД крушки за коли?

Как да изберете ЛЕД крушки за коли?

Изборът на ЛЕД крушки за кола е важна част от поддръжката на всяко превозно средство. С правилния избор се подобрява видимостта по време на...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: